PAZILI PEYNİRLİ GONCAGÜL BÖREK


Herkese merhabalar, hayırlı cumalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Bugün 2016 yılının son günü, acısıyla tatlısıyla bir yılı daha devirdik. Bu yıl aslında bayağı zor bir yıldı, güzel ülkemizin başına gelmeyen kalmadı açıkçası, Allah beterinden korusun, İnşallah yeni yılda böylesi acılar yaşamaz ve mutlu, huzurlu günler geçiririz diyorum. Huzur, sağlık, hoşluk, bereket dolu bir yıl diliyorum...
Yılbaşı sofralarımız malum daha bir zengin olur, daha bir özen gösteririz. Hele misafirlerimiz olursa özentimiz daha da artar ve şık sunumlar hazırlarız. Genelde bir çeşit börek hazırlarız.Ben de sizlere hem lezzetli hem de şık görünümlü bir börek tarifi vereyim dedim. Aslında bu böreği çoğumuz biliyoruz, ben daha önce görmeyenler öğrensin hem de bloğumda yer etsin diye sizlere sunuyorum. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
6 adet yufka
2 bağ pazı
lor peyniri
karabiber, pulbiber
1 yumurta
Sos malzemeleri:
1 bardak sıvıyağ
1 bardak su
4 kaşık un
4 kaşık sirke
1 kabartma tozu
Üzeri için:
Yumurta sarısı,1 kaşık yoğurt

Yapılışı:
Önce arkadaşlar iç harcı hazırlayın. Bunun için pazıları güzelce yıkayıp sap kısımlarını ayırın ve yaprak kısımlarını ince doğrayın, bir kaba alın biraz tuz ekleyip ovun. İçine loru, 1 yumurtayı, bir tutam şeker, baharatlar ve pazının sulanmaması için bir iki kaşık un veye nişasta ekleyin, kenara alın.
Bir yufkayı alın, 4 adet üçgen parçaya kesin. Her bir parçaya hazırladığınız sostan sürün.
Bir adet üçgen parçayı ortasından tutup saat yönüne doğru büzün ve ortadaki büzülmüş kısma pazılı harç koyun ve kenarlardan ortaya doğru kapatıp ters çevirin, Ben yarısını muffin kalıplarına yerleştirip pişirdim, yarısını da doğrudan tepsiye koydum.
Yumurta ve 1 kaşık yoğurdu karıştırıp üzerlerine sürün ve fırına verin, kızarana kadar pişirin.
Afiyetler olsun, hem kabul günlerinizde hem de misafir sofralarınızda ikram edeceğiniz şık bir börek ayrıca dilediğiniz harçla da hazırlayabilirsiniz.
Şimdiden hepinizin yeni yılını kutlar, sağlık, huzur ve bol bereket ve barış dolu bir yıl diliyorum.
Sevgilerimle sağlıcakla kalın...


 











Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık, nefis görünüyor. Ülkemiz için kötü başlasa da 2017 inşallah barışın olduğu bir yıl olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Pazılı böreği çok severim. Yeşillikli börekler favorimdir zaten.
    Bu şekil de farklıymış. Hoş duruyor. Ellerinize sağlık, mutlu, sağlıklı bir sene dilerim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder