BALIKESİR MANTISI ( NOHUTLU TAVUKLU MANTI )


Herkese iyi akşamlar sevgili dost ve izleyenlerim,
Sizlere gayet lezzetli ve doyurucu, eğer elde hazır bazı malzemeleriniz varsa yapımı da çok kolay bir yemek tarif edeceğim. Ben bu mantıyı bir yemek programında izledim, yöresel bir yemek. Orada bayanlar mantıyı elde yapıp boş kapatıyor ve sonra fırınlıyorlardı. Düşündüm bunu yapacak kadar vaktimiz olmayabilir ayrıca bir kişiyle yapması da zahmetli olur. Böyle olunca yapmayacakmıyız yani tabiki de yapacağız, bir paket hazır mantı alacağız, buzlukta haşlanmış biraz da nohudumuz varsa, tek iş tavuğu haşlayıp didiklemek, gerisi 15 dakikada harika lezzetli, içinde proteini, karbonhidratı tamam olan tam bir öğün, lafı fazla uzatmayalım, buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
3 büyük tavuk but
1 kase haşlanmış nohut
1 paket mantı
2 kaşık salça
1 adet kurusoğan
tuz, karabiber
tavuksuyu
üzeri için:
sarımsaklı yoğurt

Yapılışı:
Önce arkadaşlar tavuk butlarını yeterince suyla haşlayın.(Haşlama suyuna soğan, defne yaprağı, tane karabiber, sarımsak ekleyin)
Haşladıktan sonra etleri bir kenara alıp didikleyin, suyunu süzün.
Bir tencerede 1 adet kurusoğanı incecik kıyıp kavurmaya başlayın, daha sonra salçasını ekleyin. Salçanın kokusu çıkınca tavuksuyunu ekleyin.
Kaynamaya yakın nohutları, tavuk etini ve mantıları ilave edin.
Mantılar yumuşayana kadar pişirin. En son tuzunu, karabiberi ekleyin. Ben bir iki kaşık limon suyu sıktım çok daha lezzetli oldu.
Üzerine sarımsaklı yoğurtla servis yapın.
Bu kadar arkadaşlar gerçekten çok lezzetli bir mantı, yanına da bol karışık yeşil bir salata tamam...
Sevgilerimle, sağlıcakla, afiyetle kalın...


Yorumlar

  1. Bayilirim her turlu mantiya. Eline saglik. Nefis gozukuyor. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  2. Hamur işlerine olan düşkünlüğümüz genetiğimizden kaynaklanıyor:)) Seviyoruz vesselam. Ellerine sağlık, bu tarifte değişik ve güzel olmuş:) Afiyet olsun tüm tadanlara. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ben de 2 gün önce yayınladım biz Balıkesirliler mantıyı genelde boş olarak hazırlayıp fırınlarız :)ama çok sayıda firma mantı yapıp paketlerde satıyor(6 ay dayanıyor)
    limon suyu koymayız ama damak tadı demekki :)) afiyet şifa olsun

    YanıtlaSil
  4. Degisik bir mantı olmus,ellerinize saglık..

    YanıtlaSil

  5. çok patik hale getirmişsiniz hamur açmayı herkes beceremeyebilir yada zaman bulunamayabilir.
    ne güzel düşünmüşsünüz.

    YanıtlaSil
  6. mantı olsun da nasıl olursa olsun bana farketmez gerçi kayserimin mantısıda ayrı güzel ellerine sağlık canım afiyetler olsun sevgiler
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  7. harıka olmuş ellerine sağlık:))))

    YanıtlaSil
  8. cok lezzetlı elıne sağlık

    YanıtlaSil
  9. hımmm nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Canım ellerine sağlık sevgiler....

    YanıtlaSil
  11. Çok değişik ve lezzetli bir yemeğe benziyor. Güzel olduğundan eminim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. of ofoff.. nasil guzel bir sey bu boyleee.. ellerinize saglik olsun..

    YanıtlaSil
  13. ellerine saglik canim ben de cok seviyorum manti ile nohutu beraber...

    YanıtlaSil
  14. Elinize sağlık Nefis olmuş.Görüntüsü iştah kabartıyor sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Bir balikesirli olarak tarife bayildim ellerine saglik :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder