ŞAMBALİ (AMONYAKLI )


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Yarıyıl tatili de bitti, hiç anlamadık bile nasıl geçtiğini, haydi bakalım hayırlısı olsun çocuklarımıza, hepsine Allah zihin açıklığı versin İnşallah kuzucuklarımızın...
Sizlere genelde hepimizin sevdiği bir tatlı olan şambalinin tam orjinal tarifini vermek istiyorum. Eşimin eniştesi seneler öncesi bu tatlıyı yapıp satıyormuş hani o camlı el arabalarında satılan şam tatlıları vardı ya, hala da var işte öyle. Ben hala onlarda satılan şam tatlılarını çok severim.
İşte bu tatlı tam da orjinal o tarif arkadaşlar, yapımı kolay fakat biraz dikkat gerektiriyor. Sonuç mükemmel lezzet aynı. Hele bir gün sonra tadı iyice oturuyor. Haydi hemen paylaşalım:


Malzemeler:

500 gr ince irmik
1 bardak tozşeker
5 gr toz amonyak ( 5 çay kaşığı )
bir iki kaşık un
1 bardak ılık süt
üzeri için tuzsuz yer fıstığı
Şerbeti:
yarım kilo tozşeker
yarım kilo su
limon suyu

Yapılışı:
Önce arkadaşlar irmiği bir kaba alın. İçine şekeri ve unu ilave edin.
Bir kasede ılık süt ve amonyağı karıştırın. Dikkat edin amonyak sütü kabartıyor, bunu da hemen irmiğe ekleyin. Yoğurmaya başlayın, burada dikkat edilmesi gereken nokta çok fazla yoğurmayacaksınız. Süt gçzünüze az geldiyse en fazla bir iki kaşık daha ekleyin.
Bunu az yağlanmış büyük kare borcama elinizle düzelterek yayın. Üzerini düzeltirken elinizi sütle ıslatın. Tatlıyı fırına vermeden önce kare dilimler şeklinde üzerini bıçakla derin izler yapın ve her dilimin üzerine birer fıstık batırın, 180 derece sıcak fırına verin.
Biraz pembeleşince çıkarın ve çizdiğiniz yerleri tekrar kesin ve fırına verin. İyice kızarana kadar pişirin.
Şerbetini tatlıyı fırına vermeden önce hazırlayıp kaynatın. 10 dakika kaynattıktan sonra birkaç damla limon suyu ekleyin. Tatlınız sıcak şerbet soğuk olacak.
Tatlıyı çıkarınca hemen şerbetleyin.
Büyük dikdörtgen borcama yapacaksanız tüm ölçüleri iki katına çıkarın.
Bu kadar arkadaşlar, eğer gerçek bir şam tatlısı yemek istiyorsanız kesinlikle bu tarifi öneriyorum. Amonyakla hazırlayın. Afiyetler olsun.


Hepinize sağlıki huzur dolu ve bol bereketli günler diliyorum. Sevgilerimle...

Yorumlar

  1. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık çok severim ama evde hiç denemedim ilk fırsatta sizin tarifinizi deniycem

    YanıtlaSil
  3. Fistikli fistikli nefis gorunuyor :) Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  4. Denemeliyim. Gerçekten o arabadaki şambalinin tadına ulaşmak mümkün değil. Bu tarifi yapıp, bu nostaljik lezzete ulaşmak gerek, sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Amonyak?Yani sanırım bu bizim bildiğimiz kötü kokulu şey değil.Yoksa mümkün değil tatlıyı insan mutfağa bile sokmaz onu.Tarifin orjinal olması ve bunu paylaşmış olmanız çok güzel.Bu yüzden teşekkürler.Bir nohutlu pilavı birde bu tatlıyı seyyar satıcılardan alıp yemeyi çok severim.Çünkü çok lezzetli yapıyorlar:)Belki işin sırrı "amonyak"tır.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. nasıl sevindim bu tarife bilsen. babam çok sever buna benzer bir tarifi ben her geldiğinde yaparım ama kabartma tozu ile. o dediğin gibi tam da eski cam arabalarda satılan gibi olmuyor.nasip olursa deneyeceğim tarifini. amonyak nerden bulabilirim. hiç kullanmadım. nasıl olur bilmiyorum. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.Amonyak konusunda biraz huzursuzum, ama sanırım bildiğimiz amonyak değildir, o konuyu bahsedersen muhteşem görüntülü bu tatlıyı denemek isterim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık şambali gerçekten de nefis görünüyor, sıkı takipçinizim artık :)

    YanıtlaSil
  10. tesekkurler denedim muhtesem oldu disarida parayla satilan sambaliden daha guzel oldu.bu verdigin tarif.tek orjinal tariftir.denedim cunku

    YanıtlaSil
  11. Amonyak nedir yani mutfakta kullanılan bir şeyse bildiğimiz amonyak değil lütfen açıklarmısınız.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Merhaba. Ben de yapıyorum. Ölçüler ćok güzel. Amon yağı süte katmadan irmik şeker unla iyice karistirip sonra sütü katabilirsiniz.çok güzel oluyor gerçekten ve çok da beğeniliyor.teşekkürler tarif için

    YanıtlaSil
  13. Merhaba. Ben de yapıyorum. Ölçüler ćok güzel. Amon yağı süte katmadan irmik şeker unla iyice karistirip sonra sütü katabilirsiniz.çok güzel oluyor gerçekten ve çok da beğeniliyor.teşekkürler tarif için

    YanıtlaSil
  14. Amonyak aktarlardan bulabilirsiniz ben senelerdir yaparım bu tarif ile tıpkı arabalarda satılan tatlı gibi oluyor

    YanıtlaSil

Yorum Gönder