MAGNOLIA PUDİNG


Herkese iyi akşamlar sevgili dost ve izleyenlerim,
Bu tatlıyı geçen seneden beri biliyorum, hatta bir aralar bloglar arasında pek meşhurdu. Geçen gün Nurselin Mutfağında yapıldı ve hazır çilek zamanıyken hemen yapıvereyim dedim.
Bu tatlı genelde kuplara yapılıyor, programdaki bayan büyük boy fırın kabına yapınca çok hoşuma gitti ve kaymaklı sütümü alır almaz hemen yaptım.
İnanın arkadaşlar sütlü tatlıları sürekli yapıyorum ama bugüne kadar gerçekten hiçbiri beni bu kadar mest etmemişti. O ne lezzet öyle anlatılmaz yaşanır derler ya o cinsten.
Ben  o bayanın verdiği ölçüleri birebir kullanmadım, kullandığım süt yoğun kaymaklı ev sütü olduğu için ayrıca krema kullanmadım ama sonuç mükemmel.
Yapmadıysanız şiddetle tavsiye ediyorum, tam da çilekler bolken. Buyrun paylaşalım:



Malzemeler:

7 bardak kaymaklı süt
1,5 bardak şeker
2 yumurta sarısı
3 kaşık un
3 kaşık nişasta
1 kaşık pirinç unu
2 vanilya
1 poşet toz şanti
yarım paket labne peyniri
1 paket bebe bisküvisi
1 kase çilek
1 büyük muz

Yapılışı:
Önce arkadaşlar un, nişasta, pirinç unu, yumurta sarıları ve şekeri tencereye alın. Tel çırpıcıyla iyice çırpın, üzerine sütü ekleyin ve ocağa alın.
Sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişirin. Pişince ocağı kapatın ve vanilyaları ekleyin.
Muhallebiyi ılınmaya bırakın.
Bu arada bisküvileri rondoda un haline getirin. Kare borcamın dibine bisküvi ununun üçte birini yayın.
Çilekleri diklemesine ikiye bölün. Kremaya bir poşet toz şantiyi ve labneyi ekleyin, mikserle iyice çırpın. Kremanın yarısını borcamdaki bisküvinin üzerine yayın. Yarım çilekleri borcamın kenarlarına iç kısımları dışarı bakacak şekilde diklemesine aralıklarla dizin.
Yaydığınız muhallebinin üzerine muzu dilimleyin ve yerleştirin, yine bisküvü tozu serpin. Kalan muhallebiyle de  üzerine yayın.
Kalan bisküvi tozuyla da üzerini tamamen kaplayın.Dilerseniz üzerini çileklerle süsleyin.
Dolaba kaldırın, birkaç saat bekletin, daha da lezzetli hale geliyor.
Sanırım bebe bisküvisi de bu tatlıya ayrı bir lezzet katıyor, mutlaka yapın diyorum, pişman olmayacaksınız.
Afiyetler olsun, sağlıcakla, afiyetle kalın, şimdiden hayırlı cumalar ...


Yorumlar

Yorum Gönder