SÜRPRİZ MUFFİN


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Bir önceki tarifimde sizlere yaptığım balkabaklı şantili malzemeden arta kalan kısma bol hindistan cevizi ekleyip toplar hazırladığımı ve bunları bir sonraki tarifte değerlendireceğimi söylemiştim. İşte o tarif sizlerle buluşmaya hazır ve benim için de balkabaklı tariflerime bir yenisi, daha eklenmiş oldu. Böylece sizlere de balkabağıyla değişik fikirler üretmenize yardımcı olmaya çalışıyorum, bu da bana mutluluk veriyor. Ayrıca kafamda bu sebzeyle daha birçok tarif belirdi ve mümkün olduğunca en kısa zamanda uygulayıp sizlerle paylaşmak istiyorum. Gelelim tarifimize:


Malzemeler:
Keki:
3 adet yumurta
6 kaşık toz şeker
1 paket Dr. Oetker çikolatalı hindistan cevizli puding
yarım su bardağı süt
yarım su bardağı sıvıyağ
1 kaşık tepeleme kakao
1vanilya, 1 kabartma tozu
1 portakal kabuğu rendesi ve suyu
1 çay kaşığı karbonat
2,5 bardak un
Dolgu malzemesi:
1 kase balkabaklı şanti ( bir büyük çay bardağı soğuk süt, bir poşet şanti ve bir miktar balkabağı püresini mikserle iyice çırpmıştım ve üzerine aldığı kadar hindistan cevizi ekledim, Elde yuvarlanıp yapışmayacak kıvama gelene kadar ekliyorsunuz.Fakat şunu da belirteyim bu karışıma illa dsa balkabağı eklemeniz gerekmiyo sadece hindistan cevizi ve şantiyle de hazırlayabilirsiniz.)

Yapılışı:
Önce arkadaşlar yumurta ve şekeri iyice çırpın. Sonra süt, sıvıyağ, vanilya ve kakaoyu  ve bir paket toz pudingi ilave edin.
İyice çırptıktan sonra un, kabartma tozu, karbonat, üzerine portakalın suyu ve kabuğunu ilave edin. Yavaşça çırpın.
Muffin kalıplarına önce bir top balkabaklı toplardan yerleştirin. Üzerine 2 kaşık kek harcından koyun. Masaya bir iki kez vurun ki kek karışımı muffin kalıplarına tam yerleşsin.
Muffinleri fırına verin ve ortalama 15-20 dakika pişirin. Çabuk pişiyorlar, dikkat edin, fazla kurumasınlar sonra sertleşiyor.
Size şunu söyleyebilirim ki ortasındaki dolgudan dolayı gayet yumuşacık ve lezzetli muffinler, üstelik hemen bayatlamıyorlar, denemenizi kesinlikle öneriyorum.
Şimdiden hepinize hayırlı cumalar diliyorum sevgilerimle...




Yorumlar

  1. Güzel fikir, emeğinize sağlık. Nefis görünüyor, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık nefis görünüyor ♥

    YanıtlaSil
  3. Şimdi olsa hiç yemem demezdim elinize sağlık tarif ve sunum çok güzel olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. özgenm inan canım çekti bak şimdi.çok güzel olmuş.ellerine sağlık


    özlem

    YanıtlaSil

Yorum Gönder