EKMEK ÜSTÜ SUCUKLU PEYNİRLİ OMLET


Herkese merhabalar, iyi pazarlar sevgili dost ve izleyenlerim,
Sizlere özellikle pazar günleri kendinizi şımartacağınız çok lezzetli ve kolay, bir o kadar şık bir tarif vermek istiyorum. Üstelik bir dilim üzerinde birçok malzemeyi barındırıyor  yani tek başına bile güzel demlenmiş bir çayla yeterli diye düşünüyorum. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
Kişi sayısı kadar tost ekmeği
Kişi sayısı kadar yumurta
kahvaltılık salça
beyaz peynir
sucuk
dilimli cheddar peyniri veya kaşar peyniri
tuz, karabiber, toz kırrmızıbiber

Yapılışı:
Önce arkadaşlar tost ekmeklerinin ortasına kaşıkla iyice bastırıp çukurlaştırın.
Bastırmadığınız kenarlarına kahvaltılık salçayı sürün.
Sucuğu incecik dilimleyin ve yarım ay şeklinde doğrayın, bunları da kenarlara dizin.
Beyaz peniri minik parçalar halinde doğrayıp çukurlaştırdığınız kısmın kenarlarına dizin ki yumurta için duvar olsun.
Son olarak da cheddar peynirini veya yoksa kaşar peynirini kenar kısımlar kadar dilimleyip sucukların üzerine yerleştirin.
Yumurtaları tek tek bir kaseye kırıp ekmek dilimlerinin ortasında kalan boşluğa dikkatlice yerleştirin.


Yumurtaların üzerine bir fiske tuz, karabiber ve kırmızı toz biber serpin.
150 derece fırında yumurtaların akı pişip sarısı kayısı kıvamına gelene kadar pişirin.
Bu tarifte arkadaşlar dikkat ederseniz yağ yok fakat dilerseniz ekmeğe en başında bir kat tereyağ sürüp veya biraz güzel bir zeytinyağı da serpebilirsiniz, sizlere kalmış tabii.
Bu arada resimde gördüğünüz yeşil ve siyah zeytinleri de ben kurdum arkadaşlar, o kadar güzel bir şeyki insanın yediği zeytini bile kendinin kurması anlatamam...
Afiyetler olsun, bu lezzeti ailenize yapıp keyfini çıkarın derim, hepinize iyi pazarlar ve yeni başlayacak güzel bir hafta diliyorum sevgiler...




Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık çok nefis görünüyor kahvaltılık için güzel bir lezzet :)

    YanıtlaSil
  2. Off offf diyorum sadece ayıptır yazıktır bu yenilir mi (diyette ola bir kişilik olarak şu an karnım zil çalıyor da :)))
    Çok çok çok güzel olmuş hele şu diyeti bi biteyim bundan kaç tane yerim bilmem artık :))))
    Aslında tam buğday ekmeğiyle yapsam çok kalorili değil ;)
    Ellerine sağlık zeytin kurmanın da tarifi var mı bu yıl ben de kurmak istiyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Sucuk yerine domateslisini deneyebilirim, vejetaryen hesabı.

    YanıtlaSil
  4. alternatif bir tarif kahvaltı için süper eline sağlık canım
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  5. offf bunu da denicem bayılırıım buna daaa valla :) sen tam türk anne mutfağısın yaaa ideal anneeee :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder