BALKABAKLI SARAY SARMASI


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Öncelikle milletimizin başı sağolsun diyorum, inanın tadımız tuzumuz kalmadı artık.
Her sabah bir umutla gözümü açıyorum, haberleri dinlemeye başlıyorum fakat hep kötü haberler art arda sıralanıyor. Artık neredeyse bu acı haberler,şehitlerimiz, bombalar olağan hale geldi. Nedir bu böyle, daha ne kadar sürecek, bu haldemiydi bizim ülkemiz, çok korkuyorum arkadaşlar hem de çok...
Acılarımız ne kadar büyük olsa da herşeye rağmen umudumuzu kaybetmemeliyiz yine de, birliğimizi, beraberliğimizi bozmayalım, onlar bizi yıldırmasın, biz onları umudumuzla, birlik ve beraberliğimizle, bölünmezliğimizle yıldıralım...
Gelelim tarifimize, balkabaklı tariflere devam diyorum ve yine birçoğumuzun bildiği çok lezzetli bir tatlıyı balkabağıyla daha da lezzetlendirmek istedim.Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
1litre süt
1 bardak şeker
1 bardak un
2 kaşık tereyağ veya margarin
vanilya
dilerseniz damla sakızı
üzeri için:
1 poşet krem şanti
1 çay bardağı soğuk süt
1 büyük kase balkabağı püresi (yaptığınız balkabağı tatlısını ezip tarçın ekleyin )
iri kıyılmış ceviz içi
Dış kısmı için bol hindistan cevizi


Yapılışı:
Bu tatlı aslında arkadaşlar öncelikle tencerede tereyağla unu kavurarak ve üzerine sütü, şekeri ekleyerek pişiriliyor ve eminimki çok lezzetli oluyor.
Fakat ben öyle yapmadım, tencereye un ve yağı kavurmadan sütü, şekeri, unu aldım. Damla sakızı ekledim ve karıştırarak iyice koyulaşana kadar pişirdim. Pişince vanilya ve 2 kaşık tereyağı ekledim, mikserle biraz çırptım.
Büyük boy fırın tepsisine yağlı kağıt serip üzerini tamamen hindistan ceviziyle kapladım. Pişirdiğim muhallebiyi tamamen ince olacak şekilde üzerine yaydım.Dikkat edin, ince olmalı.
Dolapta birkaç saat beklettim. Üzeri için soğuk süt ve bir poşet şantiyi çırptım, içine balkabağı püresini ilave ettim, iyice özleşene kadar iyice çırptım.
Bu karışımı dolaptaki tatlının üzerine spatulayla yaydım ve ceviz serptim.
Biraz daha soğuttuktan sonra 4 parmak kadar uzun şeritlere böldüm. Bunları ikişer kez rulo yapıp kestim. Fakat itiraf edeyim sararken biraz çatladılar. Sanırım dolapta fazla beklettim ve biraz daha ince döksem iyi olurdu. Siz de bunları dikkate alın.
Ayrıca üzerine yaydığım balkabaklı şantiden bir miktar arttı ve bunu değerlendirmek için içine yoğrulur kıvama gelene kadar hindistan cevizi kattım. ceviz kadar parçalar kopartıp yuvarladım ve parmağımla biraz oyup içine bir parça muz dilimi koydum kapattım. Üzerlerine birer tane damla çikolata batırdım. Bunları da bir sonraki tarifimde kullanmayı düşünüyorum.


Sarmaların tadı harika aynen şu kaymaklı lokumlara benziyor ve yedikçe yiyesiniz geliyor. Afiyet bal şeker olsun, hepinize sağlık ve huzur dolu bir haftasonu diliyorum, sevgilerimle....

Yorumlar

  1. ÖZGENİM ELLERİNE SAĞLIK.DÖKTÜRMÜŞSÜN YİNE.

    SENİ ÇOK ÖZLEDİM

    ÖZLEM

    YanıtlaSil
  2. Merhaba kendi blogumuzda bir çekiliş düzenliyoruz katılmak istersen beklerim.

    http://www.selmamutfakta.com/2016/02/bloggerlara-ozel-cekilis.html

    YanıtlaSil
  3. Tarife bayıldım mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. kabaklı denememiştim ama harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba
    Saray sarmasını denemiştim ama balkabaklısı bir harika olmuş, elinize sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder