ISPANAKLI BÜZGÜLÜ BÖREK


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Haftasonu ağırladığım misafirlerim için yaptığım böreğin tarifini vermek istiyorum sizler için. Kesinlikle yapmanızı öneriyorum, çok lezzetli ve çok kolay. Hemen tarife geçmek istiyorum, buyrun paylaşalım:


Malzemeler:
5 adet yufka
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı un
İç harcı:
yarım kg ıspanak
4-5 yeşil soğanın yeşil kısımları
1 bardak lor peyniri veya beyaz peynir
yarım çay bardağı zeytinyağı
tuz, karabiber, pulbiber
Sosu için:
1,5 bardak yoğurt
1 bardak süt
2 adet yumurta
1 kabartma tozu
1 kaşık sirke
yarım su bardağı sıvıyağ
susam, çörekotu

Yapılışı:
Önce arkadaşlar ıspanağı güzelce yıkayın ve ince kıyın, aynı şekilde taze soğanın da yeşil kısımlarını doğrayın.
Büyük bir kaba alın, üzerine lor peynirini,sıvıyağıi tuz ve baharatları alın ve yumuşayana kadar ovun.
Bir yufkayı serin, önce fırçayla üzerine zeytinyağı sürün ve heryerine un serpin. Bir ucunu ortaya doğru biraz katlayın, orayı da yağlayıp unlayın. Katladığınız kısma uzunlamasına ıspanak yayın ve yufkanın karşı tarafını ıspanaklı kısmın üzerine katlayın. Dikdörtgen elde edeceksiniz.
Şimdi de bu dikdörtgen yufkayı karşılıklı iki taraftan ortaya büzüştürerek birleştirin.
İkiye kesin ve fırın tepsisine 2 parçayı yerleştirin. Diğer yufkalara da aynı işlemleri uygulayın, tepsiye hepsini bitişik aralık bırakmadan yerleştirin. 10 parça elde ediyorsunuz ve bunlar bir fırın tepsisine tam geliyor.
Sos için de yumurtalar, yoğurt, süt, kabartma tozu, sıvıyağ ve 1 kaşık sirkeyi iyice çırpın ve böreğin üzerine tamamen yayın.
Bol susam ve çörekotu serpin, yarım saat böreğin sosu çekmesi için bekleyin ve soğuk fırına verin.
170 derecede 45-50 dakika kızarana kadar pişirin.
Pişince çıkarın ve üzerine 1 bardağa yakın su serpiştirip sıcak fırına sokun içini çekmesini sağlayın.
Bu kadar arkadaşlar ılındığında istediğiniz büyüklükte kare dilimleyin.
Bir de ben arkadaşlar piştiğinde hemen çıkarıp üzerine tereyağ da sürdüm ve su serptim.
Gerçekten bugüne kadar yaptığım en kolay ve lezzetli böreklerden biri oldu. Artık sık sık yapacağım.
İstediğiniz her malzemeyle yapabilirsiniz ama bence ıspanaklısı en güzel puf puf oluyor, üstelik ıspanakları çiğden kullanıyorsunuz, pişirmek zorunda da kalmıyorsunuz.


Afiyetler olsun, evlerimizden sağlık,hoşluk, huzur, bereket ve bolluk eksilmesin, ağzımızın tadı bozulmasın sevgilerimle...

Yorumlar

  1. Bayilirim:) ellerinize saglik.

    Börek sosunu bende yumurta süt,yogurt karisimindan yaparim..Kabartma tozu ve sirke hic kullanmamistim...

    Denenebilir :)

    YanıtlaSil
  2. Büzgülü börek çok güzel oluyor. Sunumu da çok hoş.. Ellerinize sağlık. Çok güzel kızarmış..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. olsada yesem dedim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ispanaklı böreği çok seviyorum, ellerinize sağlık. Kabartma tozu nasıl bir tat veriyor merak ettim doğrusu. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. muhteşem çok severim ellerine sağlık canım :)
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  6. http.//belguzaranne.blogspot.com20 Aralık 2015 00:54

    GUNAYDIN BÖREKSIZ SOFRA DUŞUNE MIYORUM ELINE SAĞIK

    YanıtlaSil

Yorum Gönder