TAHİNLİ TAVUK



Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Hepinize hayırlı, sağlıklı ve bol bereketli bir hafta diliyorum ve baştan nasıl olur acaba diye düşündüğüm ve yiyince de bayıldığımız bu yemeği paylaşmak istiyorum. Bence hepimiz tatlara önyargıyla yaklaşmamalı ve her türlü lezzete açık olmalıyız, yoksa birçok lezzetli yemekten mahrum olabiliriz diye düşünüyorum. Haydi buyrun paylasalım:



Malzemeler:

500 gr tavuk kuşbaşı
yarım kg arpacık soğan
1 çay bardağı tuzsuz badem
1 çay bardağı tahin
3 kaşık tereyağ
tuz, karabiber
1 limon
1 çay bardağı su

Yapılışı:
Önce arkadaşlar tereyağının yarısını bir tencereye alın ve soğanları kavurmaya başlayın.Biraz kavrulunca tahini ve bir limonun suyunu sıkıp ekleyin,
Ayrı bir tencerede de kalan tereyağda tavuk etini kavurun. Kavrulunca sıcak suda bekletilip kabuğu soyulmuş bademleri ekleyin.
Daha sonra diğer tenceredeki tahinli soğan ve tavukları birleştirin. Bu aşamada 1 çay bardağı sıcak suyu da ilave edin.
Ben bu esnada yarım çay kaşığı da zerdeçal ve kimyon da ekledim. Daha da lezzetli oldu.
Yemeği bir 5 dakika daha birlikte kapağı kapalı olarak tıkırdatın ve salata yada istediğiniz bir pilavla servis yapın.
Bu tarifi Yunus Emre Akkor Şeften öğrendim harika tarifleri var hepsi denemeye değer.


Afiyetler olsun evlerinizden sağlık, huzur, bereket hiç eksik olmasın sevgilerimle...

Yorumlar

  1. Tahini çok severim. Tahinli tavuk nasıl ki acaba merak ettim. Bir fırsatını bulunca denerim ben de. Ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık. Haklısın güzelliklere kavuşmak için yeniliklere de açık olunmalı.Tahinin tavukla güzel olduğuna eminim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. Harika nefis bir lezzet olmuştur eminim ayrıca değişik bir lezzet denemek gerek sevgiler

    YanıtlaSil
  4. tahinli hiç denemedim ama görüntü çok güzel canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Degisik tatlar denemeyi cok seven biri olarak bu tarifine bayildim canim :) Cok degisik geldi, mutlaka denemem gerek :)
    Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  6. Ilginc bir tat olmali,bir ara denemeli...

    Saglikli bir bilesim olmus :)ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  7. MERAK ETTİM TADINI TAHİN VE TAVUK DENEMEK LAZIM ELİNİZE SAĞLIK :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder