BAKLA MÜCVERİ


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Şimdi baklanın tezgahlarda olduğu vakit ve bildiğimiz gibi kısa süreli bir sebze. Seveni çok seviyor sevmeyeni de hiç sevmiyor.Ben bayılırım her halini çok seviyorum. Salçalısı, zeytinyağlısı, yoğurtlusu, çorbası her şekilde yapıyorum.
Bir de geçenlerde taze fasulye mücverinin yapımını gördüm ve hemen evdeki baklalarla bu mücveri denemek aklıma geldi Üstelik diyet yapanlara da son derece uygun, fırında kağıt kalıplar içinde pişirdim, harika oldular, Bakla mevsimi geçmeden denemenizi tavsiye ederim. Buyrun paylaşalım:


Malzemeler:
1 kg taze bakla
3 yumurta
yarım çay bardağı zeytinyağı
yarım bardak lor peyniri
4 dal taze soğan
maydanoz, dereotu
3 kaşık un
tuz, karabiber, nane, pulbiber

Yapılışı:
Önce arkadaşlar baklaların uçlarını temizleyin, güzelce yıkayıp suda veya buharda yumuşayana kadar haşlayın.
Sonra bunları minicik parçalara kesin.
Derin bir kaba alın, üzerine yumurtaları kırın, lor peyniri, baharatlar, zeytinyağı ve ince kıydığınız yeşillikleri ekleyin. En son unu ilave edin ve karıştırın.Dilerseniz yağlıdığınız muffin lalıplarına veya benim gibi kağıt kek kalıplarına paylaştırın. Yalnız tavsiyem kağıt kalıpları da yağlamanız çünkü ben yağlamadım  çıkarması zor oldu.
Fırın tepsisine dizin ve 170 derecede 20-25 dakika pişirin.
Servis ederken kağıttan çıkarıp üzerine sarımsaklı yoğurt gezdirin.
Bu kadar arkadaşlar afiyetler olsun, bu bir hafif çay saati ikramı bile olabilir ayrıca akşam yemeklerinde hafif bir öğün yemek istiyorsanız ideal.
Hepinize sağlıklı, huzur dolu, bol bereketli günler diliyorum. Sevgilerimle...

Yorumlar

  1. değişik ve güzel bir tarif olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. İlk defa duyuyorum çok değişikmiş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. İlk defa duyuyorum çok değişikmiş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Baklanin her turlusunu cok severim, bu tarifi de degisik geldi. Ellerine saglik canim :)

    YanıtlaSil
  5. ayy en sevdiğimden sunumda çok güzel olmuş elinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder