ISPANAKLI YAŞ PASTA


Herkese iyi akşamlar sevgili izleyenlerim,
Şu ıspanak nelere kadir bir sebze değil mi? Yemeğini yap tatlısını yap...
Hem de ne tatlı, bu sefer de pastasını yapayım dedim. Keki ıspanaklı, kreması ıspanaklı, ben eminim ki ıspanak sevmeyen çocuklarınız bu pastayı parmaklarını yalayarak yiyebilirler, garanti ediyorum. Fazla uzatmadan buyrun paylaşalım:



Malzemeler:
Keki:
3 adet yumurta
1,5 bardak tozşeker
1 bardak su-sıvıyağ-ıspanak karışımı
vanilya, 1 çay kaşığı karbonat
limon kabuğu rendesi ve yarım limon suyu
2 bardak un
Kreması:
4 bardak süt
1 paket muzlu puding
1 avuç ıspanak yaprağı
2 kaşık nişasta
2 kaşık mısır nişastası
2 kaşık şeker
Limon kabuğu
1 poşet toz şanti
1 adet muz
damla çikolata
Keki ıslatmak için:
meyveli gazoz
kayısı marmeladı( isteğe bağlı )
üzeri için: 
kek kırıntıları

Yapılışı:
Önce arkadaşlar keki yaparak işe başlayın. Bir avuç dolusu ıspanak yaprağını çiğ olarak az su ve sıvıyağ karışımı ile rondodan iyice çekin. Bu üçünün karışımı tam bir su bardağı olacak.
Yumurtalar ve şekeri iyice çırpın. İçine ıspanak karışımını, vanilyayı, limon kabuğunu ekleyip çırpmaya devam edin.
Daha sonra üzerine unu, karbonatı ve limon suyunu ilave edin. Biraz daha çırpıp bırakın.
Karışımı yağlı kağıt serili dikdörtgen borcama boşaltın ve 170 derecede 35 dakika pişirin. Fırından çıkarıp ılınmaya bırakın.
Yuvarlak kelepçeli bir kalıbı kekin üzerine koyun. Kalıbın çapı kadar bir yuvarlak kesin.
Bu kestiğiniz parçayı kalıbın içine yerleştirin, meyveli gazozla ıslatın ve kayısı marmeladı sürün.
Kekten arta kısımların da yarısını ayırıp yarısını robotta çekin, kırıntı haline getirin.
Kreması için ise 3,5 bardak sütü tencereye alın.
Bir paket muzlu pudingi, irmiği, nişastayı, şekeri ve limon kabuğunu üstüne ilave edin.
Bir avuç ıspanak yaprağını yarım bardak sütle birlikte iyice rondodan geçirin ve tenceredeki süte ekleyin. Sürekli karıştırarak katılaşana kadar pişirin.
Soğuyunca içine bir poşet toz şantiyi ekleyip mikserle 5 dakika çırpın.
1 adet muzu küp küp doğrayın, bir çay bardağı damla çikolata, muz ve kekten ayırdığınız parçayı da küp doğrayıp ilave edin. Hepsini karıştırıp kelepçeli kalıptaki kekin üzerine yayın. düzleştirin.
Robottan çektiğiniz kek kırıntılarıyla tamamen üzerini kaplayın.
Dolapta iyice soğuyana kadar mümkünse bir gece bekletin.
Bu kadar arkadaşlar afiyetler olsun...
Ispanak kremanın için de de harika lezzetli oluyor. Bu pastayı kesinlikle yapmanızı öneriyorum çünkü sütlü kreması çok yoğun ve lezzetli, çok hafif bir pasta. Misafirlerinize de harika bir ikram olur.
Hepinize sağlıklı, huzur dolu ve bol bereketli günler diliyorum sevgilerimle...



Yorumlar

  1. ispanak sevmeyenler için süper bir alternatif

    YanıtlaSil
  2. bende yapıyorum, süpper oluyor :)

    YanıtlaSil
  3. Yesil yesil nefis gorunuyor :) Cocuklara ispanak yedirmenin de harika bir yolu, ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
  4. Bir dilim aldim,elinize saglik.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık güzel görünüyor en kısa zamanda ben de yapıcam tarif için teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. ıspanaklı pasta diğer pastalardan daha hafif gelir bana severim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Daha önce hiç denemediğim bir pasta tarifi.. ıspanak yemeyen çocuklar için alternatif olabilir. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Görüntü nefis lezzeti nefis ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. İlk duyduğumda çok şaşırmıştım ama tattığımda bayılmıştım
    Çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Elinize saglik cok guzel gozukuyor

    YanıtlaSil
  11. Pasta harika görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder