ÇITIR KAHVE KURABİYESİ


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Ben tam bir kahve tutkunuyum, mesela bir gün eğer kahvemi içmemişsem kafam pek yerine gelmez.Bir eksiklik hissederim, Eğer günün birinde Rabbim bana kahvemi içmemi engelleyecek bir hastalık verirse ne yaparım bilmiyorum, Allah korusun.
Kahvemi içerken de yanında muhakkak minicik bir parça bitter çikolata tüketirim, ayrıca daha bol içeyim diye de büyük bir fincanda Türk kahvemi yarı su yarı süt olacak şekilde pişiririm. Deneyin eminim siz de çok beğeneceksiniz.
Düşündüm içtiğim kahvenin yanına minik bir kahve kurabiyesi nasıl olur diye, çok da güzel oldu. Ağızda dağılan, kesinlikle bayatlamayan, mis gibi Türk kahvesi kokan bir kurabiye. İçinde de dışında da Türk kahvesi var.
Annem hatırlıyorum küçükken o da kahveyi çok severdi. Eğer o an pişirmeye vakti yoksa kuru kahve ve tozşekeri karıştırıp bir iki tatlı kaşığı ağzına atardı. Bunu ben de denemiştim ve tadı harikaydı, çıtır çıtır şeker gibi ağızda çok hoş bir tat bırakıyordu. Ben de bundan esinlendim ve kurabiyelerimin dış kaplaması için bu karışımı kullandım, harika oldu. Haydi bakalım buyrun paylaşalım:


Malzemeler:
200 gr tereyağ veya margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta sarısı
3 kaşık keçiboynuzu tozu ( yoksa koymayabilirsiniz ama çok lezzet katıyor )
1 bardak pudra şekeri
1 bardak nişasta
1vanilya, 1 kabartma tozu
1 çorba kaşığı Türk kahvesi
1 tatlı kaşığı kakao
3 tatlı kaşığı sirke
bir fiske tuz
aldığı kadar un
Üzeri için:
1 yumurta akı
şeker ve Türk kahvesi karışımı
Yapılışı:
Önce arkadaşlar yumuşak tereyağı, sıvıyağı, yumurta sarısını karıştırma kabına alın ve iyice karıştırın.Sonra pudra şekerini, vanilyayı, kahveyi, kakaoyu,keçiboynuzu tozunu ve bir fiske tuzu ilave edip karıştırın. Kabartma tozunu koyun üzerine sirkeyi damlatın, onu da karışıma yedirin.
Sonra nişastayı ve unu azar azar ilave edin. Ele yapışmayan ama çok sert olmayan bir hamur elde edin.
Hamurdan fındıktan az büyük parçalar koparın, badem şekli verin ve kürdanla ortasına hafifçe bastırıp kahve çekirdeği şekli verin.
Kurabiyeyi önce yumurta akına sonra kahve şeker karışımına bulayın ve yağlı kağıt serili tepsiye dizin.180 derece ısıtılmış fırında 12-13 dakika pişirin.
Bu kadar arkadaşlar, çok harika ağızda dağılan, çıtır çıtır bir kurabiye, hiç bayatlamıyor. Bir kapaklı kutuya koyun ve haftalarca saklayın. Bir misafiriniz geldiğinde kahvesinin yanında ikram edin...
Ayrıca şimdiden tüm çocuklarımızın 23 Nisan Çocuk Bayramını kutluyorum, sevgilerimle...


Yorumlar

  1. Tam bir kahve cekirdegi :) Ellerinize Saglik...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık çok leziz olmuş.hem kıtır kıtır hemde acayip leziz.

    bayıldım şeker.

    ÖZLEM

    YanıtlaSil
  3. hımm çıtır çıtır.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık bu aralar çok görüyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ellerıne sağlık kahenın yanına yakısır

    YanıtlaSil

Yorum Gönder