PUDİNG DOLGULU ELMALI PASTA


Herkese iyi pazarlar sevgili dostlarım,
Ne yaparsam yapayım olmuyor biz ailece tatlısız yapamıyoruz, yapmıyayım diyorum ama zatan kendim de sevdiğim için yapmadan duramıyorum, mutlu oluyorum. Neyseki Denizim bizim kadar düşkün değil, o turşucu, ekşili tatları seviyor. Önüne bir tabak tatlı ve turşu koysanız turşuyu tercih ediyor, daha 2 yaşında ama ilginç değil mi? Kendimi sanırım turşu alanında da daha fazla geliştirsem iyi olacak sanırım.
Neyse tabi  yine duramadım ve çok uzun süre önce Yeturun sayfasında gördüğüm ve ancak şimdi denediğim çok güzel bir pastanın daha doğrusu kekin tarifi vermek istiyorum. Hem pasta hem kek olabilecek, şık ve lezzetli bir tarif. Buyrun paylaşalım:


Malzemeler:

6 adet küçük elma (Amasya elması bulabilirseniz daha da güzel olur )
Keki için:
2 adet yumurta
1 bardak şeker
2 bardak un
2 kaşık kakao
çeyrek su bardağı sıvıyağ
3/4 bardak sıcak su
Tarçın, portakal kabuğu, vanilya
yarım kabartma tozu
Kreması için:
1 paket hazır vanilyalı puding
3, 5 bardak süt veya
Siz hazırlarsanız aynı miktar süte 2 kaşık un, 1 kaşık nişasta, 1 yumurta sarısı, vanilya ve 1 bardak şeker ekleyip karıştırarak pişirin.

Yapılışı:

Önce arkadaşlar elmaları soyun ve bütün olarak çekirdek yataklarını çıkarın. Ortaları tamamen boş kalacak.
Bunları kelepçeli yuvarlak kek kalıbına dizin.Üstlerine tarçın serpin. Yoksa yuvarlak küçük bir tepsinin altına kenarlara taşırarak yağlı kağıt serin, onun üzerine elmaları dizin çünkü daha sonra çıkaracaksınız.
Kek için yumurta ve şekeri çırpın. Sıcak suda kakaoyu eritin ve diğer malzemelerle yumurtalı karışıma ekleyerek çırpın.
Bu karışımı kalıba elmaların kenarlarından boşaltın ve 175 dereceli fırında pişirin. Pişip pişmediğini kürdanla kontrol edin.
Daha sonra hazır pudingi 3,5 bardak sütle pişirin veya verdiğim tarifteki gibi kendiniz hazırlayın.
Bu pudingi elmaların boşluklarına doldurun, böyle de bırakabilirsiniz.Ya da kekin tamamen üstünü kalan pudingle kaplayıp yaş pasta görünümü verebilirsiniz. Ben öyle yaptım. bolca tarçın serpin.
Daha sonra dolaba kaldırın, birkaç saat bekletin.
Çıkarınca kenarlardaki kağıtları kesin.
Bu kadar arkadaşlar afiyetler olsun. Elmalı tatlar sevenlere ideal bir tarif seveceğinizden eminim.
Hepinize sevdiklernizle güzel bir pazar diliyorum, sevgilerimle...


Yorumlar

  1. kek ,elma ,puding üçlemesi nefis görünüyor ellerine sağlık hemen bende deneyeceğim

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım..
    elmanın girdiği her tarif nefis lezzetli oluyor zaten :)
    afiyetle..

    YanıtlaSil
  4. nasil da lezzetli olmustur bu ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  5. Ayy ayyy bu nasıl nefis pasta ellerine sağlık afiyet şeker olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder