İRMİK HELVALI KARAMELLİ MUHALLEBİ


Herkese iyi akşamlar sevgili dost ve izleyenlerim,
Yarın Sevgililer Günü malum, kimimiz için bu gün çok önemli, kimimiz için de pek birşey ifade etmiyor.
Açıkçası benim için de o kadar önemli olmayan birgün, biraz da ticari geliyor bana. İnsan sevdiğine, sevdiklerine canı her istediği zaman hediye alabilir, illa bir güne bunu sığdırmaya çalışmak gereksiz bence. Yine de önem veren herkesin Sevgililer Gününü kutluyorum.
Ama şöyle birşey güzel olabilir, mesela sevdiğinize güzel bir sofra hazırlamak, güzel bir tatlı yapmak, bakın buna hayır demem hatta hazırlamak çok hoşuma gider. Yemek işin içine girince bana herşey cazip geliyor galiba. İşte size yine doğaçlama, elde kalan malzemelerle hazırladığım bomba gibi bir tatlı. Ne yalan söyliyeyim çok lezzetli oldu. Eğer irmik helvası yaparsanız ve bir miktar arttıysa denemenizi öneririm.
İncim benden irmik helvası istedi, fakat bizim evde helva yapıldımı o an sıcakken yeniyor, geriye kaldımı pek yüzüne bakan olmuyor. Bu sefer de öyle oldu, ben de bunu güzel bir sütlü tatlıyla değerlendirmek istedim ve afiyetle yendi.
Buyrun paylaşalım:



Malzemeler:
Büyük bir kase irmik helvası
Muhallebisi için:
1 litre süt
1 bardak şeker
3 kaşık un, 1 kaşık mısır nişastası
1 tatlı kaşığı Türk kahvesi
1 vanilya
Üzeri için:
ufalanıp kavrulmuş tel kadayıf ve incir reçeli ( bunlar benim kullandıklarım siz dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.)

Yapılışı:
Önce arkadaşlar tencereye şekeri alın ve kısık ateşte şekeri hafif kahverengi olana kadar eritin, sakın yakmayın.Üzerine hemen soğuk sütü ilave edin. Baştan süt kabaracaktır, yavaş yavaş şeker eriyecektir. Şeker tamamen eriyene kadar ocakta ısıtın. Şeker iyice eridiğinde ocağı kapatın ve sütü soğumaya bırakın.
Siz bu esnada irmik helvasını kupların dibine birkaç kaşık paylaştırın.
Süt iyice soğuduğunda içine 3 kaşık un,1 kaşık nişasta ve 1 tatlı kaşığı Türk kahvesini ilave edin.Sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişirin. Pişince vanilyayı da ekleyip karıştırın.
Muhallebiyi sıcakken kuplardaki helvaların üzerine paylaştırın.

Üzerlerine dediğim gibi ufalanmış tel kadayıfı serpiştirip ortasına reçel tanesi yerleştirin veya ceviz,hindistan cevizi vs ile de süsleyebilirsiniz.
Bu kadar arkadaşlar, evde yenmeyip te kalan yiyecekleriniz varsa kesinlikle bir şekilde değerlendirebilirsiniz. Benim bu yaptığimla çok daha lezzetli bir tatlı çıktı ortaya, hepinize de tavsiye ediyorum, dilerseniz sevdiğinize de güzel bir sunum yapabilirsiniz...
Sevgilerimle, sevdiğimizle, sevdiklerimizle her günümüz sevgililer günü gibi olsun İnşallah...

Yorumlar

  1. Nefis gorunuyor canim ellerine saglik cok degisik.
    karamelli lezzetleri cok severim.
    SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  2. merhabalar,bu tarife ilk kez denk geliyorum.eminim lezzetlidir.ellerinize sağlık.sevgiler

    YanıtlaSil
  3. cok lezzetlı bıe tarıf olmus elıne sağlık

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar. Güzel görünüyor ellerinize sağlık..

    Malzeme listesinin en başında irmik helvası 1 kase demişsiniz. Zannediyorum o sadece irmik olacak.

    Kahve kullanmışsınız. Eminim çok hoş olmuştur aroması... Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  5. hoş bir değerlendirme olmuş canım ellerine sağlık..
    afiyetle..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder