FIRINDA BALKABAKLI PIRASALI KÖFTE


Herkese iyi akşamlar sevgili dost ve izleyenlerim, öncelikle hepinizin geçmiş kandilini kutluyorum, yüce Rabbimizin tüm dualarımızı kabul etmesini diliyorum.
Grip salgını malum, ortalığı sarmış durumda; İncim derken şimdi de eşime geçti. Çok korkuyorum ben ve küçüğüme geçecek diye ama aynı ev içinde geçmemesine de olanak da yok.Allah herkese acil şifalar versin İnşallah. Fethiye'de hava güzel ama yine de salgın heryerde var malesef .Böyle zamanlarda bağışıklığımızı güçlendirecek sebze ve meyveleri daha çok tüketmeliyiz.
Ben yine balkabağından gidiyorum, bu sefer de yemekte kullandım.Harika bir sonuç aldım kesinlikle deneyin derim.Haydi buyrun paylaşalım:

 


Malzemeler:
400 gr kıyma
1 soğan
1 yumurta
galeta unu
tuz, karabiber, kimyon, kekik, nane
maydanoz
2 dilim balkabağı
1 kg pırasanın beyaz kısımları
1 adet patates
1 adet büyük kurusoğan
 7-8 diş sarımsak
2 kaşık karışık domates biber salçası
zeytinyağı
1 kaşık tereyağ
2 bardak su
kurutulmuş acı kırmızıbiber (üzeri için )

Yapılışı:
Önce arkadaşlar verilen köfte malzemeleriyle köfteyi yoğurun ve küçük parmak köfteler hazırlayın. Diğer malzemeleri hazırlayana kadar buzdolabında bekletin.
Pırasaları, kabakları, patatesi, soğanı, sarımsakları biraz iri parçalar halinde dilimleyin.
Hepsini geniş bir tepside harmanlayın. Üzerine zeytinyağı ve tuz, karabiber ekleyip karıştırın. Tepsiye eşit şekilde yayın.
Köfteleri üzerine dizin. Salçayı 2 bardak suyla inceltip yemeğin üzerine gezdirin.Minik parçalar halinde tereyağını aralara koyun, kuru kırmızı biberleri de yerleştirin.
Üzerine önce ıslatılmış yağlı kağıt, onun da üzerine aliminyum folyo kapatın ve 180 derece fırına verin. 1 saat kadar pişirin.
Dilerseniz 1 saat sonunda kağıtları çıkarıp biraz da üzeri kızarana kadar tutun.
Bu kadar arkadaşlar, inanın bana o kadar lezzetli oldu ki pırasa ve kabak çok iyi uyum sağladı.Havuç yerine kabak, soğan yerine de pırasayı kullandım, çok da iyi ettim. Balkabağı lokum gibi ağızda dağılıyor ve çok lezzet katıyor.
Ben balkabağını her yemeğime kullanmaya devam edeceğim arkadaşlar, iyi sonuçlar aldığıma eminim.
Kendinize iyi bakın özellikle şu günlerde sevgilerimle...


Yorumlar

  1. Cok orjinal bir lezzet olmus,ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  2. Oncelikle cok gecmis olsun. Allah kisa zamanda acil sifalar versin. Bal kabagini yemeklerde hic kullanmadim sadece tatlisini yapiyorum. Cok guzel gozukuyor. Eline saglik. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  3. Balkabaklı ilk defa duyuyorum tadını merak ettim doğrusu ellerine sağlık köfteli olunca nefis olmuştur..:)

    YanıtlaSil
  4. bu nimetin nekadar çok şekilde pişiriliyor tatlısından yemeğine hepside ayrı bir güzel oluyor.
    değişik tariflerini gördükçe şaşırıyorum.
    buda beni şaşırtan tariflerden ellerine dsağlık

    YanıtlaSil
  5. goruntu nefis ve degisik bir tarif. iyi ki paylastin, ellerine saglik canim. sevgiler, Şeyda

    YanıtlaSil
  6. Farklı ve enfes bir yemek olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. afiyetler olsun canım kocaman sevgiler :)
    www.hadisofraya.com

    YanıtlaSil
  8. Balkabakli köfte gercekten de degisik bir tat olmali..Ellerinize saglik,yiyenlere afiyetler olsun..
    Gecmis Kandilinizi kutluyorum,yaptiginiz bütün ibadetlerin kabul olmasini diliyorum...
    Ben de beklerim,sevgiyle ve dostca kalin...

    YanıtlaSil
  9. Balkabağının yemeklere eklendiğini hiç görmemiştim eminim ki tadı çok güzel olmuştur elinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder