PASTİÇ


Herkese iyi akşamlar sevgili dost ve izleyenlerim,
Sizlere bu soğuk kış günlerinde çok iyi gidecek bir hamurişi tarifi vermek istiyorum.Sabah kahvaltıda, çocuklarınıza beslenme veya çayın, sütün yanında afiyetle tüketebileceğiniz harika bir lezzet bu.Üstelik yumuşacık. Pastiç aslında bildiğimiz ayçöreğinin değişik bir versiyonu.Hamur malzemeleri aynı ve bunu yapmak daha pratik. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:

Hamuru için:
3 bardak un
1 paket kurumaya
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
3 kaşık tozşeker
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
yarım bardak ılık su
İç malzemesi için:
2 adet hazır kakaolu kek (ya da evde bayatlamış kek, kakaolu bisküvi de olabilir)
1 bardak süt
kuru üzüm, tarçın, portakal kabuğu
Kekiniz kakaolu değilse 1 kaşık kakao
dövülmüş ceviz, fındık vs.
üzeri için:
yumurta
susam

Yapılışı:
Öncelikle arkadaşlar hamuru yoğurun.Un, maya,şeker,tuz ve mahlepi bir kapta karıştırın.
Üzerine sıvı malzemeleri ekleyerek yoğurun ve yumuşak pürüzsüz bir hamur elde edin. Dinlenmeye bırakın.
İç malzemesi için kekleri bir kabın içinde ufalayın.Üzerine diğer malzemeleri ekleyin ve azar azar sütü ekleyip onu da yumuşak bir hamur haline getirin.
Dinlenen hamuru ikiye bölün. İlkönce birini tezgahta unlayarak merdaneyle dikdörtgen biçiminde açın, çok düzgün olması gerekmiyor.
İç harcı da ikiye bölün ve yarısını açtığınız hamurun üzerine tamamen yayın.
Sonra rulo yapın ve bu ruloyu birer parmak dilimlere bölün.Tepsiye dizin.
Kalan diğer hamura da aynı işlemleri uygulayıp tepsiye dizin.
Biraz daha tepside mayalandırın ve üzerlerine yumurta sürüp susam serpin.
Ben artık mayalı hamurları da soğuk fırına veriyorum. 170 dereceye ayarlayıp kızarana kadar pişiriyorum ve çok güzel sonuç elde ediyorum. İçin için mayalanarak pişiyor.

Bu kadar arkadaşlar, denerseniz pişman olmayacaksınız, yumuşacık harika bir lezzet.Afiyetler olsun sevgilerimle...

Yorumlar

  1. oy, yemek istedim bunları :)

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor.Denemek lazım :)

    YanıtlaSil
  3. Türkiye deyken cok severdim bunlar pastanede satilan Alman pastasi degilmi,tadi eminim ayni,bende sabah ayni malzemeyle hamur mayaladim,birazdan hazirlayip firina vericektim,simdi bunlari görünce ic malzemesiyle degisiklik yapacagim kesin,cok tesekkürler elinize saglik!

    YanıtlaSil
  4. elıne sağlık değısık olmuus

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar değişik bir tarif. Görüntüsüne bayıldım, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. çok severim çoook
    en kısa zamanda tarifini yapmak istiyorum :))
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık, içeriği çok hoşuma gitti mahlepli mayalı hamur, portakal kabuğu kek üzüm vs. inşallah fırsat bulursam deneyeceğim, sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar,
    Ellerinize sağlık nefis görünüyor. Bloğunuzu severek takip ediyorum. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil

  9. oohhhh çok güzeller.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Nefis olmuş ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder