MİLFÖYLÜ PIRASA GRATEN


Herkese iyi akşamlar sevgili  dost ve izleyenlerim,
Havalar birden ne kadar soğudu değil mi? Fethiye bile ayz artık, geceleri çok soğuk ama neyseki gündüzleri güneş parlıyor.
Kış sebzeleri artık emrimize amade, bekliyorlar bol bol onları tüketelim diye ve karşımızda bir sürü seçenek var nasıl pişireceğimize dair. İster yemek, ister çorba, ister hamurişlerinde...
Ben kış sebzelerine bayılıyorum, pırasaya da tabii, eşim de hepsini yer. Lakin İncim hiç sevmiyor hele yemeğini. Geçen gün yemeğini yapacağınmı söyledim ve kesinlikle yemeyeceğini söyledi. Böyle durumlarda iş başa düşüyor tabiki bir anne olarak, nasıl neye çevirsem diye düşündüm ve aklım bu yemek geldi. Daha doğrusu hem yemek hem de börek gibi ama yaptığıma değdi. Kızım bayıla bayıla yedi hatta en çok o yedi. Buyrun paylaşalım:


Malzemeler:
9 adet kare milföy hamuru
1 kg pırasa
1 adet kuru soğan
100-150 gr kavurma veya kıyma ( gerekli değil )
1 kaşık salça
tuz, karabiber, pul biber
zeytinyağı
1oo gr lor
Başamel sos:
2 bardak süt
2 kaşık un
1 tatlı kaşığı tereyağ
1 yumurta
tuz, karabiber, muskat

Yapılışı:
Önce arkadaşlar milöyleri buzluktan çıkarıp biraz çözülmesini bekleyin. Sonra unlanmış tezgaha 3 tanesi yanyana 3 tanesi de üstüste gelecek şekilde büyük bir kare elde edin ve üzerine un serperek merdaneyle kare borcam kadar açın ve bu yufkayı kenarlarını yükselterek tart hamuru yayar gibi yağlanmış borcama yerleştirin.
Pırasayı ince kıyın ve soğanla birlikte kavurmaya başlayın.
İçine kavurmayı, salçayı ve baharatları ilave edin.Pişince içine lor peynirini ekleyin.
Başemel sosu unu kavurmadan yaptım böylece daha az yağ kullanmış oldum.Bunun için soğuk sütün içine unu ekleyip sürekli karıştırın ve muhallebi kıvamına gelince içine 1 tatlı kaşığı tereyağını, tuzunu ve baharatkarını ekleyin. Ocağı kapatın ve biraz ılınınca içine 1 yumurtayı kırıp hızlıca karıştırın.Dilerseniz bir miktar da kaşar rendesi ekleyin.
Başemel sos ve pırasalı harcı karıştırın. Bunu milföyün üzerin yayın, üstünü kaşığın tersiyle düzleyin.Milföyün tepside kenarlardaki biçimsiz kısımlarını bıçakla kesip alın ve bu parçaları tekrar yoğurun. Merdanayle açıp istedğiniz şekil kurabiye kalıplarıyla kesin. Ben çiçek kestim.
Bu parçaları pırasanın üzerine dilediğiniz gibi dizin.
1-2 kaşık yoğurt ve sıvıyağı karıştırın ve kenardaki milföylerin ve çiçeklerin üzerine sürün, çörekotu serpin.Hamur kızarana kadar pişirin.
Bu kadar arkadaşlar, çok lezzetli kesinlikle tavsiye ediyorum, pırasalı börek gibi oldu. Kızımın bir yiyişi vardı ki anlatamam en çok da buna sevindim.Üzerine yoğurtla ekleyip hapur hupur yuttular.


Eğer denerseniz sizlere de afiyet olsun sevgilerimle...

Yorumlar

  1. Nefis olmuş,ellerinize sağlık..En sevdiğim lezzetlerden pırasa...

    YanıtlaSil
  2. hemde prarık ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Pasta gibi görünüyor. Çok güzel bir görüntü olmuş. İçinde de yok yok, böyle lezzete kim hayır diyebilir. En kısa zaman da deneyeceğim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Bende bu aralar pırasa ile haşır neşirim.Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık canım prasalı ben çok severim:)))
    hikaye kaynaklarım her yerden canım belli bir kitap yok:)))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder