KÖFTELİ KARNIBAHAR PİZZASI


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Sizlere özellikle şu son günlerde ülkemizde gelişen  olaylarda çok etkilendiğimi ve üzüldüğümü belirtmek istiyorum. Söylemek istediğim şu herşey malesef o kadar iç karartıcı ki, bloğum benim tek sığıntım, bu kadar olumsuz olay içinde kafamı dağıttığım, siz sevgili dostlarımla bu olumsuzlukların dışında beni teselli eden başka bir alem gibi.
O yüzden bloğumda bu konulara özellikle girmiyorum ve sadece tariflerimi paylaşıyorum sizlerle.İnşallah tüm milletçe huzur dolu günlere kavuşuruz...
Neyse sizlerle yine benim doğaçlama tariflerimden birini paylaşmak istiyorum ve yine eldeki ve evdeki imkanlarla olduğu kadar.
Hep söylüyorum bir anne olarak bazen yaptığımız klasik tariflerin dışına çıkarak, onları çocukların çok sevdiği yiyeceklere dönüştürmek çok güzel oluyor.Karnıbahar için de böyle malesef çünkü bugüne kadar hiçbir çocuğun yana yakıla karnıbaharı çoook seviyorum dediğini duymadım ama pizzayı sorsanız hepsi eveeet diye cevap verir değil mi?
Malesef kendim karnıbaharın o salçalı, kıymalı klasik tencere yemeğine bayıldığım halde, sevgili çocuklarım da bayılarak yesin diye onu başka şekillere sokuyorum. İşte bu da onlardan biri. Bu tarifte bir gece önceden kalan kızarmış top köftelerim vardı onları kullandım ve çok pratik oldu, bir o kadar da lezzetliydi. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
Tabanı için:
1 küçük karnıbahar
2 adet haşlanmış patates ve havuç
2 yumurta
2 incecik kıyılmış taze soğan
3 kaşık un
tuz, karabiber, kimyon, kırmızıbiber
yarım çay bardağı zeytinyağı
150 gr peynir rendesi
1 çay kaşığı kabartma tozu
Üst malzemeleri:
bildiğimiz klasik köfte tarifiyle hazırlanmış ve kızartılmış küçük top köfteler
kaşar rendesi
domates, biber
domates sos

Yapılışı:
Öncelikle arkadaşlar karnıbaharı haşlayın ve soğuyunca incecik kıyın. Patates ve havuçları rendeleyin ve diğer malzemelerle hepsini karıştırıp yoğurun. Cıvığa yakın bir hamur elde edeceksiniz.
Bu karışımı varsa balık tavanıza yoksa geniş bir teflon tavayı yağlayıp üzerine yayın, alt tarafını kızartın, sonra bir kapak yardımıyla ters çevirin ve diğer tarafını kızartmaya başlayın.( tavanızın sapı metal olması lazım çünkü biraz fırına girecek değilse sapsız bir teflon tepsi olması iyi olur )
Bu esnada kızarmış olan üst tarafına domates sos sürün sonra kaşar rendesi yayın.
Kaşarın üzerine köfteleri dizin, boşluklara domates ve biberleri dilimleyip yerleştirin.
Fırına verin ve iyice pişmesine birkaç dakika kala çıkarıp yine üzerine kaşar serpin, kaşar eriyene kadar fırında tutun. Bu kadar arkadaşlar.
Vallahi evdekiler bayıldı, onlar özellikle çocuklarım böyle beğenince o kadar mutlu oluyorum ki, sizlere de tavsiye ediyorum, ayrıca üzerine ille köfte koyacaksanız diye bir kural yok, köfte yerine sucuk, sosis, salam, mantar vs. koyabilirsiniz.
Sevgilerimle, hepimize milletçe geçireceğimiz daha huzurlu, mutlu günler diliyorum...












Yorumlar

  1. Nefis gorunuyor gercekten. Elinize emeginize saglik. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  2. Çok değişik ve yaratıcı olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş, deniycem.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. pızzaya alternatıf gelmıs elıne sağlık

    YanıtlaSil
  5. Denemeye değer bir tarif ellerine sağlık Özgen'cim. Ayrıca tüm sevdiklerinle sağlıklı ve mutlu yıllar dilerim sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder