PORSİYONLUK EKMEK DOLMASI


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Bugün benim doğum günüm, hayırlısıyla 35 imizi devirdik. Önceden yolun yarısı derlerdi, sanki çok büyük bir
 yaşmış gibi. Oysa artık öyle değil, bu yolun yarısı bayağı ileri çekildi.
Sevdiğim bir büyüğüm derdi ki " Kızım beden  kocuyor ama ruh kocamıyor." Alın benden de o kadar, bana sorsanız kaç yaşındasın diye hala 20 derim.Demek ruhum kocamamış hala,varsın da öyle olsun, hiç kocamaz İnşallah...Yüce Rabbim ailemle, yavrularım ve eşimle  uzun, güzel, huzurlu bir hayat nasip eder, ağzımızın tadı hiç bozulmaz hayırlısıyla İnşallah...
Sizlere ekmeklerini de kendimin yaptığı çok lezzetli ve şık bir tarif vereceğim.Sevdikleriniz için uğraşmaya değer, hele onlar beğenisini gösterince herşeye değer.
İncim benden hamburger yapmamı istedi, ben de ekmeklerini de kendim yapmak istedim. Harika oldular, resimleyecektim fakat anında tükettiğimiz için fırsat olmadı. Ben de bir sonraki akşam değişiklik olsun diye porsiyonluk ekmek dolmaları hazırladım. Buyrun paylaşalım:



Ekmeği için:
Ekmekleri ekşi mayayla hazırladım.Harika oluyor, mayayı yazın köyden yengemden istemiştim, hala ekmeklerini taş fırında ekşi mayayla pişiriyor.Bir parça aldım ve hala  o mayayı kullanıp poğaça ve ekmeklerimi pişiriyorum.Harika sonuçlar elde ediyorum.
6 bardak tam buğday unu
bir avuç ekşi maya
1 bardak süt
3-4 kaşık zeytinyağı
1 kaşık dolusu şeker, 1 silme kaşık tuz
ılık su
İç Harcı:
250 gr kıyma
2 orta boy soğan
2 adet sivribiber
1 adet kırmızı kapya biber
Maydanoz
tuz, karabiber,pulbiber
1 kaşık biber salçası
1 bardak su

Yapılışı:
Önce arkadaşlar ekmeğimizi hazırlıyoruz. Sıcağa yakın bir bardak sütün içine şekeri mayayı koyuyoruz. 15-20 dakika kabarmasın bekliyoruz.
Sonra yoğurma kabına alıp içine tuz, zeytinyağı ve ılık su ilave ediyoruz.Unu yavaş avaş ekleyip yumuşak bir hamur elde ediyoruz.Mayalanmaya bırakıyoruz. 1saat sonra yumruklayıp tekrar yoğuruyoruz, portakal büyüklüğünde parçalar koparıp top gibi yuvarlıyoruz ve fırın tepsisine diziyoruz.
Yarım saat de tepside mayalandırıp üzerine fırçayla süt-su karışımı sürüp fırına veriyoruz.
Ben artık mayalı hamurişlerini de soğuk fırına veriyorum.Sonra fırını çalıştırıyorum. İçin için yavaşça pişiyor, daha güzel sonuçlar elde ediyorum.
Ekmekler kızarınca hemen çıkarın ve üzerini temiz bir bezle örtün.
İç harcı için kıymayı, soğanı kavuruyoruz, biberleri de doğrayıp ekliyoruz. Sonra salçayı, baharatlarını ilave ediyoruz.1 bardak su ekleyip pişmeye bırakıyoruz.Pişince maydanozu ince kıyıp ilave ediyoruz.
Ekmeklerin aslında bir iki gün beklemesi daha iyi çünkü içi daha kolay oyuluyor.İçlerini bıçakla iyice oyup çıkarıyoruz ve kabuğu incecik hale getiriyoruz.Sıcak fırına 10 dakika verip iyice kurutuyoruz.
Kıymalı harcı ekmek kaselerinin içine dolduruyoruz.
Üstlerine birer dilim kaşar koyup, sostan kalan suyu üstlerine gezdiriyoruz ve kaşar dilimleri eriyene kadar fırında bekletiyoruz.
Sıcakken servis ediyoruz.Tavsiye ediyorum çok lezzetli.
Hepinize sevdiklerinizle mutlu, huzurlu bir haftasonu diliyorum.
Sevgilerimle, sağlıcakla kalın...

Yorumlar

  1. ALLAH hayırlı uzun ömür versin,
    ekşi maya kullanmak harika temiz mis gibi yapmışsın
    afiyetle

    YanıtlaSil
  2. hımmm nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Doğum günün kutlu olsun canım. Sağlıklı ve güzel bir yeni yaş olsun.
    Nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Nice yıllara, aynı yaştayız, evet ruh yaşlanmıyor:)
    Tam buğday unlu olunca tarifi denemek istiyorum ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Geç kalınmış bir kutlama ama mutlu yaşlar canım. 35 sonrası o kadar çabuk geçiyor ki anlatamam. Ellerine sağlık ekmek dolmasını çok severim. sevgiler ve öperim

    YanıtlaSil
  6. Özgen'cim ekmek dolmasına bayılırım. Porsiyonluk olması ayrıca güzel. İlk fırsatta tarifini uygulayacağım. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. değişik geldi bu bana denenesi bir tarif
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder