PORTAKALLI MÜSLİ KURABİYE VE MİRAÇ KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN



Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Öncelikle tüm Müslüman, din kardeşlerimizin mübarek Miraç Kandilini kutluyorum.Yüce Rabbim hepimizin dualarını kabul etsin, bilerek veya bilmeyerek işlediğimiz günahlarımız varsa kabul etsin İnşallah...
Şu son günlerde ülkemizde yaşanan acı olayların da bir an önce hayırlısıyla atlatılmasında yardımcı olsun İnşallah. Rabbim tüm bunlara vesile olanları ıslah etsin hayırlısıyla...
Kandil vesilesiyle daha önce helva, kandil simidi tarifleri vermiştim. Bu sefer de lezzetli, sağlıklı bir kurabiye tarifi vermek istedim.Bunu da yapıp komşularınıza ikram edebilir, dağıtabilirsiniz.Ben yapıp bir miktar kızımın beslenmesine koydum ve arkadaşlarına ikram etmesini söyledim. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
1 yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
1 bardak şeker
1 bardak portakal suyu ve 2 portakal kabuğu rendesi
3 kaşık yoğurt
1 kaşık sirke
1 kabartma tozu
2 tatlı kaşığı zerdeçal
1 bardak yulaf ezmesi
yarımşar su bardağı ceviz ve dut kurusu (ne istenirse )
aldığı kadar un
üzerine tozşeker

Yapılışı:
Önce arkadaşlar tarifteki tüm sıvı malzemeleri karıştırın.
Şekeri de ekleyip karıştırın ve şekerin erimesini sağlayın.
Sonra unu yavaş yavaş ekleyip çok sert olmayan hatta yumuşakça bir hamur elde edin.
Cevizden biraz büyük parçalar kopartın ve yuvarlayın.Üzerlerine tozşeker serpin.
Tepsiye dizin, ısıtılmış 170-180 derece fırında kızarana kadar pişirin.
Bu kadar afiyetler olsun, lezzetli ve sağlıklı, mis gibi portakal kokan bir kurabiye arkadaşlar tavsiye ediyorum.
Tekrar hepinizin kandilini kutluyor, bugünümüzü kendimiz, sevdiklerimiz ve ülkemizin huzuru, birlik beraberliğimizin en güzel şekilde sağlanması için dua ederek geçirelim. Sevgilerimle sağlıcakla kalın...

Yorumlar

  1. Canım hayırlı kandiller ellerine sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı Kandiller...
    Rabbim bu güzel ve mübarek gecenin ve ayların hürmetine ülkemizi huzura ve barışa erdirsin.
    Ülkemizin fenalığı için uğraşanlara fırsat vermesin.
    Bu arada;
    Kurabiye nefis olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı kandiller canım. Ellerine sağlık kurabiyeler nefis görünüyor. Bloğunu çok beğendim ve takibe aldım. Bana da beklerim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel güzel görünüyorlar ellerinize sağlık.:) Bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil

Yorum Gönder