UNLU ÇITIR BÖREK



Herkese merhabalar diliyorum sevgili dost ve izleyicilerim. Yine hain saldırılarla karşı karşıya kaldık ve içimiz yandı.Yine kahrolsun bu terör dedik fakat her zamanki gibi ateş düştüğü yeri yakıyor.Rabbim ailelere sabırlar versin ve ölenlere rahmet eylesin.
Hepinize hayırlı, sağlıklı ve huzurlu bir hafta diliyorum ve tarifime geçmek istiyorum. Bu çok kolay ve bir o kadar da lezzetli bir börek. Dilediğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz.Ben ıspanak tercih ettim. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:

4 adet yufka
1 kase sıvıyağ ve su karışımı
1 kase un
iç malzemesi:
yarım kg ıspanak
3 adet taze soğan
1 bardak lor peyniri
tuz, karabiber, pulbiber

Yapılışı:
Önce arkadaşlar iç malzemeyi hazırlayın.Ispanakları ince doğrayın ve diğer malzemelerle çiğden karıştırın.Biraz elinizle ovuşturun.
Bir yufkayı yayın, üzerine su sıvıyağ karışımı serpin, yine onun da üstüne bol un serpin ve yufkayı ikiye katlayın.Yine ssıvıyağ karışımı ve un serpin.Uzun kenarına harç koyun iki yanını hafifçe kıvırıp rulo yapın. Fırın tepsisine yerleştirin.
Diğer yufkaları da aynı şekilde hazırlayın.Üzerlerine kalan sıvıyağ su karımını sürün ve ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.
Piştikten sonra biraz ılınınca 3 veya 4 parmak kalınlığında kesip sevis yapın.Afiyetler olsun arkadaşlar. bu börek bir iki güne kalsa bile ısıtınca çıtır çıtır oluyor, tazecik kalıyor. Hepinize tavsiye ediyorum ayrıca el açması gibi bir lezzet de veriyor.
Sağlıcakla kalın sevgiler...

Yorumlar

  1. Merhabalar,bu böreğe bayılıyorum..Nefis tam bir el açması börek gibi çıtır çıtır..Ben patates ve kıymalı yapıyorum,ıspanak ve lorda süper bir fikir..ellerinize sağlık..Blogunuzu takibe aldım,banada beklerim..sevgiler.www.nurlumutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık harika bir börek yapması da yemesi de keyifli

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık çok sever ve sık yaparım sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. çıtır çıtır olsa da yesem:))
    ellerine sağlık çok güzeller

    YanıtlaSil
  5. Çıtır börekleri çok severim. Deneyeceğim. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık çok leziz görünüyor canım

    özlem

    YanıtlaSil

Yorum Gönder