KURU FASULYE KEBABI



Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Yine biraz ara verdim galiba, günler koştururken su gibi akıp geçiyor farkında olmadan.Ne yapalım sağlık olsun, insanın bir de küçük çocukları olunca daha da koşturuyor sanki. Bebeklerin  uyku saati annelerin oturup keyifle oturup çay ya da kahvesini yudumlama saati değil de aman işlerimi çabucak bitireyim, o uyurken yameği hazırlayım saatine dönüşüyor. Yani en azından benim için öyle oluyor.
Böyle olunca da dinlenmek hak getire, her daim ayakta nöbette oluyorsunuz. Neyse işte şimdi de miniğimi uyuttum ve bu sefer sevgili bloğuma yöneldim.
Dün misafirlerim vardı, kızımın okuldan arkadaşlarının annelerini ağırladım, çok güzel vakit geçirdik.Lezzetli mamalar hazırladım bir gün öncesinden.Yoruldum ama değdi, güzel yorumlar aldım.Fakat tam olarak resimlerini çekemedim, eşim Bodrum'a gitti ve makineyi yanında götürmüş, üzüldüm tabi, belki bugün dönerse  kalanlardan bir kısmının ilk halleriyle olmasa da parçalarını çekip sizlerle paylaşırım.Yine de size fikir olması açısından menümü sayayım:
Pırasalı muska böreği
İçli köfte poğaçası (harikaydı tarif Cafe Portakaldan teşekkürler)
Pancarlı börülceli makarna salatası
Yoğurtlu mercimek ezmesi
Fasulyeli incirli pasta
Haşhaşlı şekerpare
Fasulyeli çikolatalı truflar
Hepsi çok lezzetliydi arkadaşlar, keşke tam sunumlarıyla resimleyebilseydim.
Bugün sizlerle çok lezzetli bir yemek paylaşacağım. Bunu TV de Emine Beder'in programında bir blogcu arkadaşımız tarif etti ve yaptı.Çok ilgimi çekti ve denedim. Gerçekten harika oldu.Kendisine bizimle paylaştığı için teşekkürler. Kuru fasulyayi genelde klasik bir şekilde sade, etli, sucuklu olarak pişiririz, bir de böyle deneyin bakalım beğenecek misiniz? Buyrun Paylaşalım:

Malzemeler:

2 su bardağı akşamdan ıslatılmış kuru fasulye
1 adet kuru soğan
2 adet havuç
bir avuç taze nane (ben ekledim kuru fasulyeye çok yakışıyor)
tuz, karabiber,kimyon
350 gr kıyma
2 soğan
3 diş sarımsak 2 köy biberi veya çarliston biber
1 adet kırmızıbiber
2 adet domates
tuz, karabiber
üzeri için:
1 adet çırpılmış yumurta

Yapılışı:
Önce arkadaşlar kuru fasulyeyi haşlayın.Bir tencerede kıyılmış soğan, ve rendelenmiş havucu kavurun, üzerine haşlanmış fasulyeyi susuz bir şekilde ilave edin, karıştırın. Tuzunu ve baharatlarını, taze naneyi ekleyip biraz daha birlikte pişirin ve kapatın.
Bunu bir fırın kabına yayın, kenara alın.
Yine bir tavada soğan, sarımsak, kıyma ve biberleri kavurun. Domatesleri doğrayıp ekleyin. Karnıyarık içi hazırlar gibi.

Bunu da fasulyelerin üzerine yayın.
En son olarak da bir yumurtayı çırpıp yemeğin üzerine gezdirin ve yumurta pişene kadar fırına verin. Dilerseniz üzerine yumurtayı yayınca kırmızı toz biber serpin çok yakışıyor.
Bu kadar arkadaşlar çok lezzetli bir yemek. Klasik kuru fasulye yemeğinden sıkıldım diyorsanız harika bir tarif, afiyet olsun.
Hepinize mutlu, huzurlu, güzel bir haftasonu diliyorum sevgilerimle, sağlıcakla kalın...

Yorumlar

  1. Değişik olmuş. Bende deneyebilirim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. bu tarifi mutlaka deneyeceğim
    ellerine sağlıok

    YanıtlaSil
  3. çok değişik ve güzel olmuş canım.ellerine sağlık.segiler.

    YanıtlaSil
  4. ilk defa duydum ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Sofra fotoğraflarını çekememek benim en belirgin huyum maalesef:( Ben de çoğunlukla parça fotoğraflar çekmek zorunda kalıyorum. Bu tarifinde çok değişikmiş. Hiç görmemiştim daha önceden. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder