PAZILI BURMA


İyi geceler sevgili dostlarım, ancak fırsat bulabildim oturmaya.Miniğimin banyosunu yaptırdık,anca uyudu mızırdanarak.İnşallah banyonun da etkisiyle uyur birkaç saat deliksiz. Günler geçtikçe artık çok uyumak istemiyor, gülücükler saçıyor etrafa masumum, oyun istiyor,gözünün içine bakıyor insanın onunla oynansın diye canım benim.Çok da sevimli oldu Maşallah, bir gülüyor hepimizi eritiyor.
Neyse sizlere çok lezzetli bir el açması böreğin tarifini vermek istiyorum.El açması denilince bazen üşeniyoruz ama yine de onun yeri başka. Sonuçta bir zahmet, el emeği var ve lezzeti daha başka, değiyor yani uğraşmaya. Bu lezzet Trabzon yöresinde çok yapılıyormuş.Ayrıca tarifimi sevgili http://www.birdilimdus.blogspot.com/ Çay saati etkinliğine yolluyorum.Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:

Hamuru:
1,5 çay bardağı su
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
tuz, aldığı kadar un
yarım kabartma tozu
2 kaşık sirke
İç Harcı:
3 bağ pazı
1 kase haşlanmış pirinç
4 soğan
tuz, karabiber
sıvıyağ
üzerine:
Erimiş tereyağ ve sıvıyağ karışımı

Yapılışı:

Önce arkadaşlar verilen hamur malzemeleriyle kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun ve dinlenmeye bırakın.
Bu esnada iç harcı için soğanları kıyın ve kavurmaya başlayın, pazıları ince kıyıp soğana ekleyin.
Pazılar diriliğini kaybettiğinde haşlanmış pirinci ve tuzunu, baharatlaını ilave edin.
Hamuru 5 veya 6 bezeye bölün.
Bir miktar un ve nişastayı karıştırın. Bezeleri bu karışım yardımıyla oklavayla tek tek açabildiğiniz kadar açın.
Üzerine tereyağ sıvıyağ karışımı sürün.
Yufkanın ortasına uzunlamasına iç harç koyun vebir kenarını üzerine kapatıp rulo yapın.
İki ucundan ters yöne doğru çevirerek kıvırın. İsreseniz etrafında gül böreği gibi döndürün ya da döndürmeden uzun olarak tepsiye dizin. Üzerlerine bolca tereyağ ve sıvıyağ karışımı sürün.
Isıtılmış 170 derece fırında kızarana kadar pişirin.

Afiyetler olsun, biraz zahmetli ama denemeye değer,çok lezzetli oluyor. Sağlıcakla, afiyetle kalın sevgilerimle...

Yorumlar

  1. oyyy oyyyy gecenin bu saatinde olmadı
    bu enfes börekleri görmek ellerine sağlık canım öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım:)
    burmalar nefiss:))
    bebeğin nasıl epey büyütmüşsündür:)
    maşallahh:)

    YanıtlaSil
  3. büyüyorlar tabi ama biz de yaşlanıyoruz bir yandan. neyse sizin en güzel günleriniz. börek ise şahane olmuş. elinize emeğinize sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. maşallah diyorum kuzucuğuna :)el açması hüner ister gerçekten çok güzel olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Özgen'cim son iki tarifini mutlaka deneyeip yayınlamak istiyorum çok hoşuma gitti. Bebeğini ve kızını benim için kokla ve öp. Bu kadar meşguliyetle böyle güzel tarifler vermen ne hoş. Paylaşımların için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  6. pazi dedin mi akan sular durur ama dolmasi icin, him him.... alttaki kfotelerden de asiriyorum!

    YanıtlaSil
  7. İnsan bebeğinin büyüdüğünü gördükçe inanamıyor değil mi? Ben de eski fotoğraflarını görünce bu kadar küçük müydü diye düşünüyorum. Allah cümlemizin evlatlarına sağlık, huzur versin inşAllah. Ayrıca bebekle el açması börek yapmışsın maşAllah. El açması böreğini de çok severim. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  8. börek cok leziz görünüyor borek corek yıyecegım zamanlarda denemek uzre
    ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
  9. Varya o kadar canım çekti ki şimdi.hakikaten çok güzel gözüküyor böreklerin canım benim.ellerine sağlık.

    ÖZLEM

    YanıtlaSil
  10. Özgan'ciğim ellerine sğlık canım verdiğin destek için de ayrıca teşekkür ederim. Tarifi çok sevdim, pazıya bayılırım zaten. Yayınladım.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil

Yorum Gönder