LOR KURABİYESİ

Herkese merhabalar sevgili dostlar,
Sıcacık bir güneşle başladık güne.Fethiye'ye artık kolay kolay soğuk gelmez.En güzel günlerini yaşıyor şu anda çünkü yazın aşırı sıcak, bunaltıyor.Ama malesef bebiş kendimi dışarılara atmamı engelliyor şimdilik.
Ana oğul kapandık içerilere aylardır ama neyse biraz daha büyüsün bakalım.
Sonra koyacağım arabasına ver elini sahil boyu, çarşı pazar.İncimi öyle büyüttüm, ne güzel gezdirirdim onu, kendim de hava alırdım mis gibi deniz boyunda, pırıl pırıl güneşin altında...
Hepinize öncelikle minnetlerimi ,teşekkürlerimi sunuyorum sizlere vakit ayırıp da fazla mesaj gönderemesem de beni yalnız bırakmadığınız için, çok sağolun.
Sevgili dostlarım yine fazla vaktim yok,uyanabilir her an. Uyandığı an sadece onunla ilgilenebiliyorum.Sizlere İzmire ait harika bir kurabiye tarifi vereceğim.Bu kadar mı lezzetli olur, yumuşacık, bayatlamıyor ve insanın yedikçe yiyesi geliyor. Muhakkak deneyin derim.Hepinize sevdiklerinizle güzel bir pazar günü ve güzel bir hafta geçirmenizi diliyorum. Sevgilerimle...

Malzemeler:
2 yumurta
200 gr margarin (ben yarısını sıvıyağ kullandım)
1 vanilya, 1kabartma tozu
yarım kg tuzsuz lor
2.5 bardak tozşeker
3.5 bardak un

Yapılışı:
Önce arkadaşlar yumurtalardan birinin akını ayırın. Margarin ve şekeri iyice yoğurun, özleşsin.
Sonra yumurtaları ve loru ekleyin. Yoğurmaya devam edin.
En son un, vanilya ve kabartma tozunu ekleyin.
Hamurunuz cıvık yapışkan olacak.Sakın yumuşak diye daha fazla un eklemeyin.
Elinizi yağlıyarak parçalar koparın ve yuvarlayın.
Önce yumurta akına sonra şekere bulayın. Isıtılmış 170 derece fırında yarım saat pişirin.

Afiyetler olsun sağlıcakla kalın sevgilerimle...

Yorumlar

  1. Kardeşim bahar geldi artık çok şükür kurabiyelerin harika ellerine
    sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. harıka bır kurabıye gorunusunden bellı tadı kokusu ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Aman dikkat et Özgen, rüzgar çok sert, bir de salgın var tüm çocuklar hasta.Benim kız da 10 gündür hastaydı.Yeni ayağa kalktı. Bebişi biraz daha havalar ve hastalıklar düzelince çıkarırsın
    lor kurabiyesini çok severim ben zeytinyağlı ve sakızlısını yaparım Ayvalık usulü. ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ELLERİNE SAĞLIK,GÜZEL GÖRÜNÜYOR:)SEVGİLER:)

    YanıtlaSil
  5. çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. nasıll güzeller..ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Bir İzmirli olarak bilirim bu kurabiyeyi. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. ziyaretiniz için çok teşekkürediyorum beni çok mutlu ettiniz kurabiyeler çok lezzetli görünüyor benim için değişik de bir tarif denemek isterim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Bizim evde çok sevilen bir kurabiyedir.Eline sağlık. Fethiyeye bir Ağustos gününde gelmiştim,aman allahım o ne sıcaktı öyle..

    YanıtlaSil
  11. oh oh iyi gezmeler size :) Fransa'ya bahar çoktan gelmisti :) Lor kurabiyesini yapmak isterdim ama lor peyniri bulamam burda :( ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  12. denemek isteyip bir türlü kısmet olmayanlardan lor kurabiyesi..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  13. Lor kurabiyesinin her türüne varım ablacım, ellerine sağlık..Bebişi iyi giydirirsen, yavaş yavaş çıkarabilirsin bence, sen bak artık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Ben denedim çok güzel oldular😄teşekkür ederim 🤗

    YanıtlaSil

Yorum Gönder