FIRINDA TAVUKLU NOHUTLU PIRASA


Sevgili dostlarım merhaba, herkese iyi akşamlar...
Bizim ufaklığı uyuttum anca biraz vakit buldum ve geçtim bilgisayarın başına. Cumartesi günü kırkı çıktı, ne çabuk geçiyor günler. Şimdi çok küçük geliyor gözümüze ama işte zaman su gibi geçiyor, hayırlısıyla Allah kısmet ederse bir bakmışız kocaman oluvermiş ablası gibi.
Neyse sevgili arkadaşlarım gelelim yemeğimize, kış ayındayız malum ve mümkün olduğunca kış sebzelerinden yararlanmamız gerekiyor. Hep de aynı çeşitleri yapmak istemiyor insan. Pırasayı çok seviyorum ve bu sefer fırında, biraz protein katarak bir fırın yemeği hazırladım. Mükemmel oldu, tavsiye ediyorum. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:

1 kg pırasa
yarım kilo kemiksiz kuşbaşı tavuk budu
1 bardak haşlanmış nohut
zeytinyağı
tuz, karabiber, pulbiber
1 kaşık salça
başamel sos:
3 bardak süt
2 kaşık un
1 kaşık tereyağ
tuz,karabiber,kırmızıbiber
üzeri için:
kaşar rendesi

Yapılışı:

Önce arkadaşlar tavuk etini tencereye alın ve zeytinyağda kavurmaya başlayın, salçayı ekleyin.
Sonra birer santim kalınlığında doğradığınız pırasaları ilave edin.
Birkaç dakika daha kavurduktan sonra haşlanmış nohudu ve baharatlarını ekleyin, kısık ateşte pişmeye bırakın.
Suyu iyice çekilince ocağı kapatın.
Bu esnada başemel sosunu hazırlayın. Tereyağı eritip unu ilave edin, kavurun. Soğuk sütü ekleyin ve göz göz olana kadar pişirin. En son tuzu ve baharatlarını ilave edin.
Pırasayı bir fırın kabına yayın, üzerine başamel sosu gezdirin ve bolca kaşar rendesi serpin.
180 derece fırında 20 dakika pişirin.

Afiyetler olsun sevgilerimle...

Yorumlar

  1. Tarifinizi not alıyorum çok güzel görünüyor en kısa zamanda inşaallah yapacağım ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  2. Tarifinizi not alıyorum çok güzel görünüyor en kısa zamanda inşaallah yapacağım ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. hem nohut hem pırasa güzel bir birliktelik olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok değişik çok güzel olmuş, deneyeceğim mutlaka. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...
    (Yemek Sevdam)

    YanıtlaSil
  5. tam benlik bir yemek olmuş denenecek inşaAllah:)

    YanıtlaSil
  6. bütün güzel malzemeler bir arada nefis bir yemek olduğu kesin ellerine sağlık canım bebeğininin kırkı çık mış hayırlı kırklar olsun güle güle büyütün sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Harika gorunuyor arkadasim. Bunu gorunce canim pirasa boregi de cekti, Annem Pazar kahvaltilarina yapardi ne guzel. Cok opuyorum. Dilek, Finland :)

    YanıtlaSil
  8. Harika gorunuyor arkadasim. Bunu gorunce canim pirasa boregi de cekti, Annem Pazar kahvaltilarina yapardi ne guzel. Cok opuyorum. Dilek, Finland :)

    YanıtlaSil
  9. Ben de aynı sebze ile farklı yemekler yapma peşindeyim hep. Bu da pırasa ve nohutla güzel ve farklı bir tarif olmuş. Ellerine sağlık. Minik bebeğinle de kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  10. Prasayı sevdiğim için bir de böyle denemeli. Ellerine sağlık canım çok değişik bir tarif. Bebeğinde hayırlı olsun. Allah anneli babalı büyütsün. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Özgencim; tam bir öğün, hele ki bunu bebişine yedirebiliyorsan tamamdır..Sebze-protein-karbonhidrat-yağ..Dört dörtlük olmuş canım, harika..Ellerine sağlık tatlım..

    YanıtlaSil
  12. Ne çabuk büyüyorlar Özgen'ciğim, maşallah:))
    Anne de hamarat olunca yine güzel tariflerini paylaşır bizimle. Çok doyurucu ve sağlıklı bir yemek olmuş, ellerine sağlık olsun.
    Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  13. Kesinlikle pırasayı sevmeyenlere pırasayı yedirmek için harika bir yemek bu. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  14. Güzel bir karışım olmuş içindekilerle değişik bir lezzet.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder