ELMALI MUHALLEBİLİ EKMEK TATLISI

Sevgili dostlarım merhaba,
Hepinizi çok özlüyorum ama durum malum biliyorsunuz, evimizin yeni üyesi sevgili oğlum Denizim. Artık kendime ait hiç zamanım yok malesef.Uykusu çok hafif, hemen uyanıveriyor ve ben de ancak yemek yada temizlik işlerine yetişmeye çalışıyorum. Neyapalım sağlık olsun öyle veya böyle büyüyecekler, sağlıklı olsunlar da önemli olan o.
Bir sürü tarifim birikti ama vakit bulup ta yayınlayamıyorum malesef, sizleri da istediğim gibi takip edemiyorum ve yorumlarımı bırakamıyorum. Oysa içim gidiyor yaptığınız güzel tarifleri öğrenmeye, sizlerden haberdar olmaya. Neyse lafı fazla uzatmadan tarifime geçeyim yoksa heran uyanabilir. Bu çok kolay ve hafif bir tatlı, bir o kadar da lezzetli. Elmanın bol olduğu şu zamanda kesinlikle öneririm. Ayvayla da deneyebilirsiniz güzel oluyor.Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:

1 paket tuzsuz etimek
2 bardak su
2 bardak şeker
4 veya 5 elma
5 kaşık şeker
1 avuç ceviziçi, kuru üzüm, tarçın
iğne ucu kadar kırmızı gıda boyası
Muhallebisi:
1 litre kaymaklı süt
1 bardak şeker
3 kaşık un
2 kaşık mısır nişastası
1 kaşık pirinç unu
1 vanilya
portakal veya limon kabuğu rendesi
üzeri için bol tarçın

Yapılışı:
Öncelikle arkadaşlar etimekleri kare borcama dizin. 2 bardak su ve şekeri kaynatıp üzerine dökün ve bir kenera alın.
Elmaları soyup rendeleyin, 5 kaşık şeker ekleyip pişirmeye başlayın. İçine ceviz, kuru üzüm, tarçın ve gıda boyasını ekleyin.Suyunu çekince ocağı kapatın ve bu harcı etimeklerin üzerine yayın.
Sıra geldi muhallebisine; bunun için de verilen muhallebi malzemelerini bir tencerede göz göz olana kadar pişirin ve sıcakken elmalı harcın üzerine yayın, bolca tarçın eleyin.
Oda ısısında soğuttuktan sonra buzdolabına kaldırın. Mümkünse 1 gece buzdolabında bekletin çok daha lezzetli oluyor. Ben eğer misafirim gelecekse bu tip tatlıları muhakkak bir gün önceden yapıp dolapta bekletiyorum, size de tavsiye ederim.
Tatlımız bu kadar ve çok lezzetli, afiyetler olsun.
Umarım en kısa zamanda görüşürüz, kendinize iyi bakın sevgilerimle...



Yorumlar

  1. adaşım uyusunda büyüsün:)
    maşallaahh:))
    tatlın nefis görünüyor canım..
    birbirinize iyi bakın.)

    YanıtlaSil
  2. canım Allah kolaylık versin sana iki çocuklu hayat zor tabi anneler için gün yetmiyor ne yapalım sağlık olsun, tatlın ço güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Canım kolay gelsin,biraz büyürse düzene girer inşallah.
    tatlı çok güzel olmuş ,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Tatlın çok güzel ve hafif bir tatlı.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. etimek tatlısını çok yaparım ama elmalısını denememiştim,ellerine sağlık arkadaşım,iyi hafta sonları..

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım.çok güzel göeünüyoe.

    YanıtlaSil
  7. oh oh oh çok güzel olmuşşş :) ellerine sağlık .

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  8. Bu tatlının anlattığın kadar güzel olduğuna eminim ablacım..Oğluşun fırsat vermezse vermesin, sen onu büyüt, biz bekleriz:)) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  9. Sevgili arkadasim, kandilini kutluyor, Rabbimden, hepimizin dualarinin kabul olmasini diliyorum.... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  10. Güzel bir tarif, ellerine sağlık. Benzerini ben de ayva ile denemiştim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Kolay gelsin Özgen'ciğim... Seni okuyunca çocukların küçüklük zamanları geldi aklıma. Hep aynı telaşeler içinde büyütmüşüz ama hepsini unutmuşum. Böyle okuyunca hatırlıyorum tekrar:))
    Zaten sevdiğim bir tarif, içine bir de elma püresi eklenince daha da bir lezzetli olmuştur.
    Ellerine sağlık, sevgiler:))

    YanıtlaSil
  12. Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 8 ŞUBAT-22 ŞUBAT tarihleri arasında http://tombultarifler.blogspot.com yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... "Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!" Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Tombultarifler'e gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://tombultarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım :) Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  13. Ohh canım ellerine sağlık çok lezzetli bir dilim duruyor:)

    YanıtlaSil
  14. Tarifkolik/Öznur13 Şubat 2012 00:56

    Nefis bir tatlı olmuş Özgencim ellerine sağlık, Allah yardımcın olsun canım kolay değil çocuk büyütmek bilirim :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık canım güzel olmuş tatlın. 8-22 şubat arası çay kahve bahane etkinliği ev sahibesiyim katılmak istersen beni mutlu edersin sevgilerimi gönderiyorum ve hayırlı cumalar ...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder