ELMALI KITIRLI KEK

Herkese merhabalar sevgili dostlar,
Güzel, sıcacık bir pazar günüyle merhaba hepinize, günlerdir girmedim bloğuma, canım istemedi. Resmen bağrımızı yaken bir durum varken blogla uğraşmak hiç içimden gelmedi açıkçası. Diyecek söz bile bulamıyorum artık.
Ateş düştüğü yeri yakar tabiii, bizim ne kadar içimiz sızlasa da ailelerini düşünün. Aslan gibi evlatlar yetiştir, en güzel çağında gözünden sakındığın yavrun yok olup gitsin avuçlarından. Sadece onlar da değil, küçücük masum bebekler, çocuklar ve siviller...
Neyse arkadaşlar bütün hepimizin, vatanımızın başı sağolsun diyorum. İnşallah bu felaketler bir gün sona erer, huzur, mutluluk, barış dolu günler görürüz İnşallah...
Sizlere geçen gün yaptığım puf puf ayrıca çıtır çıtır bir kek tarifi vermek istiyorum. Bu keki aşka meyvelerle de deneyebilirsiniz özellikle vişneyle de çok güzel olur. Eşim elmalı tatları çok sevdiği için ben elmalı yaptım.
Şimdiden hepinize sağlıklı, mutlu, huzur dolu günler diliyorum. Vatanımız için, bizler için dağlarda silah tutan evlatlarımıza, kardeşlerimize dualarımızı eksik etmiyelim. Rabbim onları vatanımıza, ailelerine, sevdiklerine bağışlasın.
Sevgilerimle, sağlıcakla kalın...

Malzemeler:

4 adet yumurta
1 bardak şeker
1 bardak süt
yarım bardak sıvıyağ
1 kaşık tereyağ veya margarin
1 vanilya, 1 kabartma tozu
limon kabuğu rendesi
tarçın
2 kaşık kakao
aldığı kadar un
4 adet elma
kıtırı için:
1 bardak un
1 kaşık tereyağ veya margarin (soğuk )
2 kaşık şeker

Yapılışı:
Önce arkadaşlar elmalar dışında verilen kek malzemelerini çırpın ve istediğiniz bir kek kalıbına boşaltın.
Elmaları soyun ve ince ince dilimleyin. Dilimleri kek hamurunun üzerine dizin.
Kıtırı için un, şeker ve tereyağı elinizle ufalayarak, fazla sıkmadan yoğurmaya başlayın.
İyice hamur kıvamına getirmeyin. Top top parçacıklar haline geldiğinde bırakın.
Bu kıtırları da elmaların üzerine yayın ve 175 derece soğuk fırında 45 dakika pişirin.Süre sonunda fırının içinde içinin çekmesini bekleyin.

Altı yumuşacık üzeri kıtır kıtır harika bir kek. Güzel demlenmiş bir çayla bir dilimi harika. Afiyetler olsun sevgilerimle...

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık,elma ve tarçını ben de çok seviyorum.Harika bir tarif.

    YanıtlaSil
  2. elmalıda çok severim canım.harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Kardeşim ellerine sağlık elmaya asla hayır diyemem öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Hepimiz aynı durumdayız canım şimdi bir de deprem felaketi ile sarsıldık.
    Tarçın da elmaya çok yakışıyor,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Ben de kekini çok beğendim Özgen cim. Vişneli olanı sanırım benim daha çok tercih edeceğim türü olur. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Canım kızım ellerine sağlık. Benim için de bir dilim ye, sağlıklı mutlu haftalar. (Şehit ve deprem haberlerinden sonra mutluluk kelimesi ne kadar anlamsız gelse de)

    YanıtlaSil
  7. leziz görünüyor. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. ayyy harika bir kek olmuş yanıda çayla nede güzel yenir:)ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. bende çok severim elma tarçın kokusu ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder