DOMATESLİ BAMYA KAVURMASI

Herkese iyi akşamlar sevgili dostlarım,

Artık bloğuma sık sık bakıp, sizlere dönemiyorum.İncimle akşamları ilgileniyorum, malum birinci sınıf. En çok ilgilenilmesi gereken sınıf. Bebek de olunca vay halimize, Rabbim kolayını verecek İnşallah.

Ama tariflerim biriktiği halde sıkça yayınlayamamaktan üzülüyorum. Az da olsa yayınladıklarıma şükrediyorum.

Gelelim tarifimize, bamyayı çok seviyorum, her türlüsünü yerim. Çoğu insan bamyayı sevmiyor, Ama vereceğim tarif hiç sevmeyenleri bile sevdirtecek kadar lezzetli.Yaparsanız göreceksiniz abartmıyorum.

Bu biber kavurmasını andırıyor, üstelik bamyanın o uzayan sıvısı olmuyor. Lafı uzatmadan buyrun paylaşalım:


Malzemeler:


istediğiniz kadar tercihen biraz daha kartlamış olan bamya

birkaç tane olgun domates

3 diş sarımsak

tuz, karabiber

sıvıyağ


Yapılışı:


Önce arkadaşlar bamyaların başlarını ayıklayıp yıkayın ve bunları minik minik doğrayın.

İlk başta uzayan sıvısı çok oluyor ama endişelenmeyin. Genişçe bir tavaya bamyaları alın ve birkaç kaşık sıvıyağ ekleyip kavurmaya başlayın.

Sarımsakları da minik doğrayıp ekleyin.

Domatesleri soyun ve minicik doğrayın ya da rendeleyin. Bamyaların pişmesine yakın ilave edin.

Tuzunu ekleyin, domatesler suyunu çekince ocağı söndürün.

Çok lezzetli bir kavurma arkadaşlar. Sıcak da soğuk olarak da çok güzel gidiyor. Kahvaltılarda da harika oluyor. Afiyetler olsun sevgilerimle, sağlıcakla kalın...



Yorumlar

  1. Kardeşim Allah kolaylık versin gerçekten zor.1.sınıfta çok ilgi gere
    kiyor.Bamya kavurman harika ellerine
    sağlık kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Kavurma nefis olmuş ellerine sağlık canım. Yeni eğitim yılı hayırlı olsun sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. canım inci hanıma rabbim zihin açıklığı versin.bebek içinse hiç korkma.rabbim kolaylığını veriyor.
    yemeğin ise süper.çünkü bende bir bamya hastasıyım.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Bende bamya sever olarak ekmeği bandıra bandıra yemeye bayılıyorum.
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Bamya sever biri olarak hazır evde de varken hemen deneyeceğim. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Canım inşallah fazla sıkıntı çekmeden üstesinden gelirsin,sevgili kızın da en kısa zamanda okumayı öğrenir çok başarılı olur.
    Ellerine sağlık,değişik bir bamya yemeği.

    YanıtlaSil
  7. çok zor gerçekten hem bebek hem ilk okula başlayan çocuk biz bu günleri çok gerilerde bıraktık ALLAH kolayını veriyor yeterki sağlık olsun inciye yeni okul hayatında başarılar diliyorum ellerinize sağlık bamyayı çok sevdiğim için deneyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil
  8. bu şekilde hiç denemedim ama kavurmasıda çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. Çok çok kolay gelsin sana İnci. Zordur eminim bu dönemler. Tarif harika. Ellerine sağlık. Kahve Dükkanı sevgiler sunar...

    YanıtlaSil
  10. ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkürler.birinci sınıf hem de bebekle zor.allah kolaylıklar versin.sevgiyle...

    YanıtlaSil
  11. Allah yardımcın olsun. Gerçekten 1. sınıf çocuklar ve aileleri için oldukça zor. Yemeğine gelince ben de bamyayı çok severim. Suyu uzamasın diye bamyayı hiç dağıtmamak gerektiğini öğretmişlerdi. Böyle doğranınca sanki suyu uzar zannettim ama demekki öyle olmuyormuş. Denemek isterim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder