HİNDİSTAN CEVİZLİ SOĞUK PASTA





Herkese iyi akşamlar sevgili dostlar,
Sizlere mükemmel bir tatlı tarifi vereceğim, eminim denerseniz aynı şeyi söyleyeceksiniz. Bu tarifi çoook zaman önce sevgili Damaktadı-Gül'de görmüştüm. O zaman bir bloğum falan yoktu. Sadece bloglarda gezinip ilgimi çeken tarifleri bir kenara yazıyordum. Bu tatlıyı da yazmıştım ve denemek kısmet olmamıştı.

Geçende Gül tatlıyı yine yapmış yayınladı ve tamam dedim bu sefer yapıyorum. Sonra hemen yaptım, gerçekten çok lezzetli arkadaşlar.Tadı durdukça güzelleşen, cheesecake'i andıran bir tatlı.Üstelik çok da bereketli. Ben kare borcama yaptım, çok fazla insanı ağırlayabilirsiniz.

Artık tarifini versem iyi olacak, buyrun paylaşalım:



Malzemeler:


Tabanı için:

150 gr yumuşak tereyağ

175 gr şeker


1 yumurta

1 vanilya, bir fiske tuz

1 tatlı kaşığı kabartma tozu

300 gr un


Verilen tüm hamur malzemelerini yoğurup yağlanmış borcama kenarlarını biraz yükselterek yayın.


Ortası için:

750 gr tatlı süzme yoğurt

1 kutu krema(200ml )

100 gr şeker

2 yumurta

1 paket hindistan cevizli puding

1 vanilya

4-5 dilim ananas (ben 1 büyük şeftali, 2 kayısı kullandım)


Krema, vanilya ve şekeri iyice çırpın. Yumurtaları tek tek ekleyin.

Sonra pudingi, yoğurdu ilave edip tekrar çırpın, hamurun üstüne dökün.

Ananas veya şeftaliyi küp küp doğrayıp üzerine serpiştirin.


Üzeri için:

200 gr hindistan cevizi

100gr şeker

75 gr tereyağ


Verilen bu malzemeleri bir kapta karıştırıp yoğurun. Borcamdaki pastanın üstünü kaplayacak şekilde serpiştirin. 175 dereceye ayarlanmış fırında 1 saat pişirin.

Fakat kesinlikle üzerini yağlı kağıt veya folyoyla kaplayın. Yoksa hindistan cevizi yanıp kararır ve pastanız daha pişmeden üstü kapkara olabilir, bu en önemi ayrıntısı.

Arada kağıdı açtırarak kontrol edin, hafif pembemsi olacak.

Tatlıyı önce oda sıcaklığında bekletin sonra dolapta 3-4 saat dinlendirip dilimleyerek servis yapın.

Afiyetler olsun eminim denediğinize pişman olmayacaksınız.

Bu tarifi de sevgili Cafemis ve Gelibolu17'nin Ramazan etkinliğine yolluyorum. Sevgilerimle sağlıcakla kalın...











Yorumlar

  1. ellerine sağlık nefis olmuş....

    YanıtlaSil
  2. güzel tarifmiş gerçekten şimdi ben kenara yazıp yapmak için gün ayarlayayım :) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir tarif canım .mutlaka deneyecem.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. tatlıları çok severim ellerinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Cheesecake için deliren biri olarak bende yapacağım inşallah bu tarifi..
    İnan çok canım çekti.
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. ooo harika görünüyor eminim tadıda öyledir ellerinize sağlık hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  7. ooo harika görünüyor eminim tadıda öyledir ellerinize sağlık hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  8. Eminim mis gibi kokuyodur yerken hindisten cevizi, ellerine sağlık canım nefis !

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  10. yarın benim doğum günüm keşke daha önce görmüş olsaydım bu güzel pastayı.daha sonraya nasipse..çok güzel olmuş ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,bu güzel tarifini almaya geldim,92.sırada yayında olacak,ellerine sağlık,teşekkür ediyorum katılımın için,her şey gönlünce olsun,sevgiler
    http://cafemis.com

    YanıtlaSil
  12. Canımmm ben geldim ellerine sağlık pasta süper olmuş.Zaten Meleğimin ta
    rifleri çok özel kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  13. çok güzel olmuş:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  14. Özgen'cim sen o halinle nasıl o kadar ayakta kalıp tarifleri uyguluyorsun. Allah nazardan saklasın. Ellerine sağlık nefis bir tarif vermişsin. Sağlıklı ve mutlu hafta sonları..

    YanıtlaSil
  15. merhaba,bu güzel tarifiniz için çok teşekkürler,şimdi yayında,sevgiler,selamlar,gene bekleriz :)

    http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2011/08/yeni-tarifler-gelmis.html

    YanıtlaSil
  16. Bu ne kadar nefis böyle. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Gerçekten nefis olmuş bende deneyeceğim sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder