TAZE BÖRÜLCELİ ÇOBAN SALATASI

Herkese merhabalar mutlu pazarlar sevgili dostlar,

Artık bloğumla sürekli ilgilenemiyorum malesef ve doğal olarak da sizlerden ayrı düşüyorum. Daha sık ilgileneceğim günler de gelecek İnşallah. Allah hepimize sağlık, hoşluk versin diyorum, en başı o...

Neyse sizlere bu sıcak yaz günlerinde yemesi çok keyifli hem salata, garnitür ayrıca isterseniz hafif bir yemek olarak tüketebileceğiniz bir salata tarifi vermek istiyorum. Kendim uydurdum ama harika oldu.

Bu sıcaklarda ağır yemekler hiç çekilmiyor, daha çok salata türlerine yöneldim.Buyrun paylaşalım:


Malzemeler:


yarım kilo taze börülce

1 adet büyük boy beyaz soğan

2-3 adet büyükçe domates

5-6 diş sarımsak

zeytinyağı

tuz , 1 tatlı kaşığı şeker

sosu için:

yarım limon suyu

2 kaşık sirke

2 kaşık nar ekşisi

2 kaşık zeytinyağı


Yapılışı:


Önce arkadaşlar börülceleri temizleyip ikiye bölün. Bol suyla yıkayın, sarımsakları soyup irice doğrayın. Tencereye börülceleri yayın ve üzerine sarımsakları serpiştirin.

Yarım çay bardağı zeytinyağı, tuz ve 1 tatlı kaşığı şeker serpip hiç su koymadan, kapağı kapalı olarak kısık ateşte, yumuşayana kadar pişirin.

Pişince soğutun. Yemek istediğiniz zaman soğanı piyazlık doğrayıp az tuzla ovun ve yıkayın. Domatesleri doğrayın.

Börülceler, soğan, domatesleri harmanlayın.

Sosu için verilen malzemeleri karıştırın ve salataya ekleyin. Zeytinyağını çok koymayın, çünkü zaten börülceler yarım çay bardağı zeytinyağla pişiyor.

Harika oldu arkadaşlar denemenizi öneririm.

Şimdiden hepinize sağlık sıhhat, huzur dolu bir hafta diliyorum. Sevgilerimle...

Ayrıca bu sabah yine 3 şehidimizin haberi geldi.Hepimizin başı sağolsun diyorum. Bunları duydukça da herşeyin ne kadar acı olduğunu, fidan gibi evlatlarımızın bizler için, vatanları için hayatlarından vazgeçtiklerini görüyorum ve elimizden birşey gelmeyerek sadece bakıyor, izliyoruz....






Yorumlar

Yorum Gönder