BALKABAKLI CHHEESECAKE





Herkese merhabalar günaydınlar sevgili dostlarım,

Umarım unutulmamışımdır bu kadar aradan sonra. Malum tam yazın ortasındayız tatil zamanı.Aşırı sıcaklar bir yanda, insanı çıldırtıyor. Hele Fethiye'yi düşünün.

Hiç sizlerden bu kadar uzak kalmak istemezdim ama oldu işte. Bacak ağrım bir yandan beni çok zorluyor hala.

Bu arada Allah kısmet ederse bir oğluşum olacak. Yüce Rabbim bana bir de erkek bebiş nasip etti hayırlısıyla, sevindik tabii, bir kız bir erkek çocuğumuz olacak ikisinin de tadını alacağız.

Kardeşim eşiyle bize geldiler, geçen yaz evlenmişlerdi. Yani biraz yoğunduk anlıyacağınız. ama güzeldi herşey.


Bu sefer dönüşümü çok güzel bir tatlıyla açmak istiyorum arkadaşlar.Lezzeti tadan herkişi tarafından yüzde yüz onaylanmış bulunmaktadır. Benim favori tatlımdır. Buyrun paylaşalım:


Malzemeler:


Tabanı için: ( bu malzemeler 26 cm lik kelepçeli kalıp içindir )


2 paket burçak bisküvi

50 gr margarin veya tereyağ

1 kaşık kakao

1 limon kabuğu


Üst kreması için:


750 gr soyulup temizlenmiş balkabağı

1 paket labne peyniri

1 paket krema peyniri

1 paket hazır süt kreması

2 yumurta

1 kaşık tepeleme un

bir fiske tuz

1 bardak şeker

1 paket vanilya


Yapılışı:


Önce arkadaşlar tabanı için bisküvileri rondoda un haline getirin ve erimiş tereyağla karıştırın.

Kakao ve limon kabuğunu ekleyin. Bunu kelepçeli kalıbın tabanına kenarlarını biraz yükselterek iyice bastırın ve üst kremasını hazırlayana kadar buzdolabında bekletin.

Daha sonra labne peyniri, krem peynir ve 1 bardak şekeri kek çırpma kabına alın ve mikserle iyice çırpın, şekeri eritin.

Bu arada söylemeyi unuttum balkabağını dilimleyip 1,5 bardak şekerle pişirin ve piştikten sonra bir süzgeçe alın suyu iyice süzülsün. Süzüldükten sonra püre haline getirin. Bir su bardağı kabak püresi elde edin.

Bu püreyi çırptığınız şeker ve peynir karışımına ekleyin, yine çırpın.

Daha sonra teker teker yumurtaları, bir fiske tuzu, 1 paket kremayı ekleyin ve mikseri düşük devrinde çırpmaya devam edin. Son olarak 1 paket vanilya, limon kabuğu ve 1 kaşık unu ilave edin ve karıştırın.

Bu karışımı dolaptan çıkardığınız bisküvili tabanın üzerine dökün. Kalıbın kenarlarını alimünyum folyo ile kaplayın.

Fırın tepsisine yerleştirin ve tepsiye bir miktar su dökün.

Cheesecake'i 160 derece fırında 1 saat pişirin. Üzerinin çatlamamasına dikkat edin. İçi yumuşacık kalmalıdır.Pişince oda ısısında 1-2 saat bekletin sonra buzdolabına alın. Mümkünse 1 gece değilse en az 3-4 saat bekletin.

Durdukça lezzetlenen bir tatlı.

Üzerini beklettikten sonra dilediğiniz gibi süsleyin. Ben öyle yapıyorum. Bu yaptığım cheesecakelerin birinin ayırdığım balkabağı püresi ve çikolata sos ile süsledim. Diğerini de hazırladığım vanilyalı ve çikolatalı sos ile süslemiştim.




Hepinize özellikle özel misafirleriniz için öneriyorum. Yanılmadığımı göreceksiniz. Afiyetler olsun.Görüşmek üzere sevgilerimle...

Yorumlar

  1. Canım gözün aydın,oğlunu sağlıkla kucaklamak nasip olsun.Cheesecake çok şık olmuş,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. vayyyy.harika bir görüntü canım.bayıldım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Canim benim, Rabbim, hayirlisiyla bebegini kucagina almani nasip etsin... Bayilirim cheesecake e.. Ellerine saglik... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  4. Çok çok lezzetli olduğu belli canım! Ellerine sağlık!Nefis gözüküyor her iki süsleme ile de.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canımcım çok güzel gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  6. Gözün aydın. Allah hayırlısı ile doğmak nasip etsin inşallah. Cheescake süper. Bizim evde de oldukça sevilir. Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. Eline emeğine sağlık canım.Harika görünüyorlar cheesecake,ler.Bebeğinde hayırlı olsun.RABBİM sağlıkla kucağına almayı nasip etsin.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Oglusunuzu hayirlisiyla kucaginiza almanizi dilerim. Tatli harika gozukuyor. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  9. Balkabaklı da nefis olur eminim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. ne kadar güzel haberler oğluşunu sağlık sıhhatle kucağına alman dileğimle...
    hayat ağrılar dışında hep böyle tatlı yoğunluklarla dolsun : )

    YanıtlaSil
  11. ah ne güzel bir kız bir oğlan:) Sağlıcakla kucağına al inşaallah canım..
    Ben bir balkabağı hastasıyım,biliyor musun?Balkabağının çiğ çiğ kokusuna bile bayılırım.Dondurucuda balkabağım var,bunu en kısa zamanda denemek istiyorum.Ellerine sağlık canım;)

    YanıtlaSil
  12. Arkadasim ellerine saglik nefis bir cheesecake olmus.
    Burada belirttigin krema peyniri nerden ve hangimarka aliyorsun? Sut kremasi ve labne yi biliyorum da krema peynirini bilemedim. Simdiden ilgine tesekkurler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder