YUMURTALI SİMİT TOPLARI



Herkese günaydınlar, iyi pazarlar sevgili dostlar,

Gün güzel ışıl ışıl başladı. Bakalım ileriki saatlerde neler olacak? Fethiye burası belli olmaz, bakarsın günün yarısına kadar günlük güneşlik bir bakmışsın daha sonra başlamış için için yağmur yağmaya...

Neyse Fethiye her haliyle güzel, yağmurda bile al şemsiyeni çık dışarı. Mis gibi yağmur ve toprak kokusunu içine çekerek yürü sahil boyunda. Huzur doluyor insanın içi...

Hazır daha sabah vakti sayılır sizlere güzel ve kolay bir kahvaltılık tarifi vereyim dedim. Eğer evde kalmış, kurumaya yüz tutmuş, biraz sertleşmiş simitleriniz varsa değerlendirmek için ideal.

Simit benim için vazgeçilmez bir yiyecek. mesela önüme bir porsiyon kebab ve bir adet tazecik, mis kokulu, çıtır çıtır simit koysanız simiti tercih ederim. O yüzden evde hep simit bulunur. Ne zaman dışarı çıksam, görmüşsem cazibesine dayanamam muhakkak birkaç tane alırım. Ee haliyle birikiyorlar. Ben de kuruyanları çeşitli yollarla değerlendiriyorum. Buyrun paylaşalım:


Malzemeler:


simit

yumurta

süt

tuz, karabiber, kırmızıbiber, nane

sıvıyağ


Yapılışı:


Önce arkadaşlar simitleri iki parmak kalınlığında doğrayın.

Yumurtaları, sütü, tuzu ve baharatları karıştırıp çırpın.

Simit lokmalarını karışımın içine atın ve 10-15 dakika içinde bekletin.

Genişçe bir tavayı alın, biraz sıvıyağ ekleyin, yağ kızınca simitlerin hepsini içine atın. Üstüne kapak kapatın ve arada çevirerek simitlerin her yeri altın gibi kızarana kadar kızartın.

Servis tabağına alın ve üzerine varsa tulum peyniri serpiştirin. Ben Fethiye tulumu alıyorum. Çok güzel kırıntı halinde bir peynir. Şu pahalı parmesanın Türk versiyonu gibi düşünebilirsiniz. Keçi sütünden olanı da var inek sütünden olanı da. O kadar lezzetli ki burada tüm Fethiyeliler onu kullanıyor. Çok şanslıyız yani. Sizler de herhangi bir peynir çeşidinizi veya beyaz peynirinizi ufalayarak üzerine serpebilirsiniz.

Hepinize sevdiklerinizle mutlu bir pazar geçirmenizi diliyorum sevgilerimle...

Bu tarifimi de sevgili Öznur'un "45 Dakikalık Tariflerine" yolluyorum.


Yorumlar

  1. ellerine sağlık canım.çok farklı olmuş..bende fethiye tulum peynirinin metini duydum..çok güzelmiş..elllerine sağlık ..resim neden çıkmıyor acaba...bu blogspotun iyice suyu çıktı..

    YanıtlaSil
  2. balım mutlu pazarlar:)
    Fethiyeyi bilmem ma karadenizn tamamına kr yağıyo:) ne iş anlamadım bir türlü:) bu aperatifin pazar kahvaltınıza renk katmıştır eminimki:)

    YanıtlaSil
  3. süper bir fikir olmuş canım.harika görünüyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel bir fikir hem kalanlar değerleniyor hem de çok güzel bir kahvaltılık ortaya çıkıyor. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. tamamdır arkadaşım..şu anda tüm resimler görünüyor...

    YanıtlaSil
  6. güzel fikir ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  7. bizim evde simit hiç bayatlamaz bizde simiti çok seviyoruz güzel bir fikir çıtır çıtır olmuşlardır ellerine sağlık canım
    on sene önce fetiyeye gitmiştim tekne turuna çıktık kelebekli ada filan oraları dolaştık hava çok güzeldi döüşte tekne batıyordu bir fırtına hepimize can yeleklerini giydirdiler hiç unutamıyorum o gezimizi çok değişken bir havası var herhalde ama yaşanacak güzel bir yer çok şanslısınız sevgiler canım

    YanıtlaSil
  8. hımmm hiç aklıma gelmezdi çok değişik yaratıcı bir tarif üstelik 45 dk daha az sürede yapılır bunlar.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Her iki tarif de çok güzel ellerine sağlık teşekkür ederim sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Ben yarın sabah dondurucudaki simitleri değerlendirmezmiyim. Ellerine sağlık, iyi pazarlar..

    YanıtlaSil
  11. deniycem tuttum bu fikri ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. bana sorsalar kebab, kebab derim:)
    belki adım başı olmadığındandır:) eline sağlık canım sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Buzlukta uzun zamandır beni bekleyen simitlerim vardı. Bu tarif ile değerlendireceğim:)

    Ellerinize sağlık...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ELLERINE SAGLIK CANIM,SIMIT BIZIM DE FAVORILERIMIZDEN DIR.DEGISIK BIR LEZZETE DONUSMUS.
    SEVGILERIMLE...

    YanıtlaSil
  15. Ne pratik bir tarif olmuş böyle Özgen'ciğim ellerine sağlık.
    Fethiye tulumunu çok merak ettim.
    İki senedir tatile çıktığımız da Fethiye'ye de birkaç günlüğüne uğruyoruz. Bu sene de gelirsek peyniri arayıp bulmak şart oldu:))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Fethiye ye bir kac kez gitmistik ölü denize bayildim cok sanslisin cok güzel bir yerde yasiyorsun canim
    Türkiye simiti bulsam cayla öylede yerim ,tatildeyken otelde hergün sabah simitle kahvalti yapiyordum cok severim
    nefis citir bir kahvaltilik olmus eline saglik

    YanıtlaSil

Yorum Gönder