TAVUKLU SEBZELİ LAHANA BOHÇASI


Herkese iyi akşamlar geç de olsa hayırlı cumalar,
Manisa kebabını bilrmisiniz, hani şu krep hamuru hazırlanır ve kuzu eti veya tavuk eti soğan, bezelye,havuçla pişirilir. Sonra bu kreplere paylaştırılır, bohça gibi ters çevrilip kapatılır. Üzerine birer kaşar dilimi yerleştirilip, fırına verilir.
Ben de bundan esinlendim, lahanamı dolma yapacakken birden aklıma onu manisa kebabına çevirmek geldi. Çok da iyi oldu, yavruşum başta olmak üzere ev halkı bayıldı. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:

1 adet orta boy sarmalık lahana
1 adet tavuk göğsü
1 büyük soğan, 2 diş sarımsak
2 adet havuç
1 büyük patates
2 adet yeşil biber
1 kaşık salça
tuz, karabiber, kırmızıbiber
zeytinyağı
üzeri için: kaşar peyniri veya ben Muratbey'in çeşnili peynirlerinden kullandım.

Yapılışı:

Önce arkadaşlar lahananın alt kısmından sert yerini bıçakla çıkarın ve bütün olarak düdüklü tencereye koyun, haşlayın. Böyle daha kolay oluyor haşlayıp yapraklarına ayırmak.
İç harcı için tavuk etini küçük kuşbaşı doğrayın, soğan ve sarımsakla kavurun. Önceden havuç ve patatesleri haşlayın, küp şeklinde doğrayın.
Tavuğa salçayı ekleyin, biraz daha kavurduktan sonra haşlanmış sebzeleri de ekleyin. Tuz ve baharatlarını ilave edin.
Orta boy bir kaseye haşlanmış iki lahana yaprağını yerleştirin, ortasına iç harç koyun ve dışta kalan kenarlarını üzerine kapatıp ters çevirin ve yağlanmış fırın kabına yerleştirin.
Üzerlerine kare şekinde kesilmiş birer dilim kaşar peyniri yerleştirin, toz kırmızıbiber serpin.
Kaşar eriyene kadar fırında tutun. Dilerseniz az miktarda bir başamel sos hazırlayın. Önce lahana bohçalarının üstüne birer kaşık bundan koyun, sonra birer dilim kaşar koyun.
Bu yemeği kızımın sevmesine çok sevindim çünkü normalde lahanayı böyle kolayca, iştahla yediğini hiç görmedim. Hepinize şimdiden güzel bir haftasonu geçirmenizi diliyorum sevgilerimle...




Yorumlar

  1. Degisik bir sunum olmus,ellerinize
    saglik,güzel bir haftasonu gecirmenizi diliyorum

    YanıtlaSil
  2. ay ay ay özgencim nefis bişey olmuş tadını tahmin ettim:) eline sağlık gülüm
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Canım lahana bizim evdede sadece bu şekilde yenir.Tavuklu denememiştim el
    lerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. AMA BEN MANİSALİYIM VE BU MANİSA KEBABI DEĞİL..MANİSA KEBABI BOL TEREYAĞLIDIR SOSLUDUR PİDE ÜZERİNDE SUNULUR :(( AMA BUDA ENFES BİR LEZZET OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM..
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  5. Hımmm börek gibi nefis görünüyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. lahana bohçasını çorbası şeklinde okumuşum Allahım bunun neresi çorba derken sorunu çözdüm :))..ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor..lahana sarmasınıda çok severim bu arada :))

    YanıtlaSil
  7. Cok degisik nefis olmus,bizim ev halki lahanayi sevmedigi icin bu sekilde deneyeyim belki severler eline saglik

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. pek keyifli bir tabak. pazi da bohcalamak icin kullanisli bir malzeme olabilir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder