BALKABAĞI DOLGULU ISLAK KURABİYE


Herkese merhabalar, hepinize hayırlı, sağlıklı, güzel bir hafta diliyorum. Allah hepimizin işlerini rast getirsin İnşallah. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim sevgili arkadaşımız Cafe Papela Libya'da yaşıyor ve orası şu an çok karışık, iç isyan gibi durumlar var. Arkadaşımız ne durumda acaba? İnşallah iyidir, dualarımızı onun için de eksik etmeyelim. Allah yardımcıları olsun...
Sizlere haftanın yeni gününde güzel bir kurabiye tarifi vereceğim. Aslında bu kurabiyeyi birçok blogçu arkadaşımda gördüm, birçoğunuz yayınladınız. Ben evde ufak bir değişiklik yaptım. Evde kabak tatlım vardı onu ezip dolgu olarak kullandım ve çok lezzetli oldu, yani yiyenler öyle söyledi. Özellikle eşim sık sık bu kurabiyeden yapmamı istedi. Gelelim nasıl yaptığıma.Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:

2 yumurta
1 bardak sıvıyağ
1 vanilya, 1 kabartma tozu
1 bardak şeker
bir fiske tuz
1 portakal kabuğu rendesi
2 kaşık kakao
2 kaşık yoğurt
aldığı kadar un
ortasına koymak için ezilip ceviz karıştırılmış balkabağı püresi

Şerbeti için: 1.5 bardak su
1 bardak şeker
Mantolamak için hindistan cevizi

Yapılışı:

Önce arkadaşlar verilen hamur malzemesiyle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun.
Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartın, parmağınızla içli köfte yapar gibi oyun ve bir çay kaşığıyla balkabağı püresi koyun.
Kapatıp yuvarlayın ve ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin.
Şerbeti için su ve şekeri ısıtın, şekeri eritin ve soğutun.

Fırından çıkardığınız sıcak kurabiyeleri soğumuş şerbete atın, hindistan cevizine bulayın ve afiyetle yiyin, sevgiyle kalın...



Yorumlar

  1. çok değişik ve güzel bir tarif ellerine sağlık canım harika olmuş

    YanıtlaSil
  2. Bunlar super kurabiyeler olmalı..)Ellerine sağlık canım,tadına bakmayı çok isterdim..)


    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. balkabağı olunca kurabişte tam benlik olmuş.ellerine sağlık canım benim her zamanki gibi nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  4. OOOOOWWW süper olmuş.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. çok guzel ve degısık...
    elınıze saglık.. balkabagı asıklısı olanlardanımzaten... ıyı fıkrı oldu bana...

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar.
    Kurabiye tam benlik olmuş. Elinize sağlık. Kocaman bir balkabağı mutfağımda hala, bitirmek gerekiyor bunu. Değerlendirmek için güzel tarif.

    Ayrıca Pepeladan ben de haber alamadım henüz. Haber alan olursa duyurursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  7. Özgenciğim valla sonunda Fethiye'ye
    taşınıcam:))Zehramda orada yaşıyor
    nasılsa.KUrbişler enfes ellerine sağlık mutlu haftalar öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. canımmm kabak tatlısı bittiği için çok üzülüyorum:)
    alır almaz yapıp bu kurabiyeyi de yapacağımm:)
    ellerine sağlık olsun canım..
    sevgiler..
    mutlu günler:)

    YanıtlaSil
  9. CANIM SADE ISLAK KURABİYE FAVORİM ZATEN AMA BU DA EMİNİM NEFİS OLMUŞTUR KABAK SEVEN BİRİ OLARAK TERCİH EDERİM.ELLERİNE SAĞLIK TATLIM....

    YanıtlaSil
  10. Ne guzel gozukuyorlar, bayiliyorum boyle degisik lezzetleri birarada yemege. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  11. eminimki nefis olmuştur balkabağı herşeye çok yakışıyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  13. Ben bu kurabiyeyi hiç görmemiştim inanr mısın. Çok beğendim, mutlaka deneyeceğim.

    Allah tüm zordaki kardeşlerimizin yardımcısı olsun. Gözüm kulağım haberlerde.

    YanıtlaSil
  14. Nefis görünüyor kurabiye ellerine sağlık..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. ben sevdim bu tarifi hem balkabağı sayesinde şekerini de az tutabiliriz kurabiyenin biraz... kakao ile harika olur! ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  16. özgencim ellerine saglik gercekten harika görünüyorlar.. afiyetler olsun.. sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Çok iyi düşünmüşsün ve de harika olmuş Özgen'cim ellerine sağlık. Pepela'yı ben de düşünüyorum keşke bir haber alabilsek ama o Lübnan'da yaşamıyormuydu yoksa ben mi yanlış hatırlıyorum. Sağlık ve sevgiyle..

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık özgenim.gerçekten tam benlik bir kurabiye.hem hindistancaveizi hem balkabağı yeme de yanında uyu:(.Canım çekti yine.

    özlem

    YanıtlaSil
  19. Amanınnnn..ellerine sağlık süper bir fikir bu:)

    YanıtlaSil
  20. BEnde de bir ıslak kurabiye tarifi var bekliyor:) İçine balkabağı koymak harika bir fikir ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  21. Harika görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. Farklı ve nefis bir kurabiye olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. Çok güzel görünüyorlar,kabaklı tatlılar çok güzel oluyor ellerinize sağlık.....

    YanıtlaSil
  24. Selam,
    Çok sevdiğim bir kurabiye ıslak kurabiye, kabağa da bayılırım, hiç buluşturulmuş halini denememiştim, çok merak ettim, harikaaa hmmmm, elinize sağlık. Değişik de bir görüntü yakalamışsınız.
    Ben de sizleri beklerim sayfama, henüz yeniyim keyifli anlar geçirmek ve paylaşımlarda bulunmak dileğiyle...
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    SİHİRLİ YEMEK KUTUSU'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder