YALANCI YEMEKLER

YALANCI YEMEKLER

YALANCI KOKOREÇ

Malzemeler:
500 gr şeritler halinde doğranmış tavuk but eti
4 domates
3yeşilbiber
3 kırmızı biber
2 diş sarımsak
tuz, karabiber,bol kekik,pulbiber
az sıvıyağ
1 somon ekmek
Yapılışı:

Önce etleri tavayağda az sıvıyağla kavurun.Sonra kenara alın ve kesme tahtası üzerinde incecik kokoreç gibi kıyın.eti kavurduğunuz tavada yine ince doğranmış biberleri kavurmaya başlayın.Domatesleri ve sarımsağı da minik doğrayıp ekleyin. Daha sonra kıydığınız tavuk etini ilave edin ve domates suyunu çekene kadar birlikte pişirin.Tuz, karabiber, bol kekik ve isterseniz bol pulbiber ekleyin.Yarım ekmeğin ortasını yarın, içini tavadaki yemeğin yağına bandırın ve malzemeyi arasına bolca koyun. Afiyetle yiyin...


YALANCI RİSOTTO ( PİRİNÇLİ CİĞER YAHNİSİ )

Malzemeler:

yarım kilo herhangibir ciğer çeşidi (kuzu, dana, tavuk)
1 adet soğan
yarım demet taze soğan
yarım demet taze nane yoksa 1 tepeleme kaşık kuru nane
1 çay bardağı pirinç
tuz, karabiber,
sıvıyağ
yeterince su

Yapılışı:

Arkadaşlar bu da bir çeşit Trakya yemeğidir.Sevgili anneciğim ciğeri özellikle yazın bize böyle yapardı.Hem çok lezzetli olurdu hem de içinde eti, sebzesi ve pilavı da olduğu için yanada 1 bardak ayranla yemeğe doyamazdık.Ben bu yemeği ciğer aldığımızda muhakkak yaparım.En lezzetli kuzu ciğeriyle oluyor ben bunu tavuk ciğeriyle yaptım bu sefer.İtalyanların şu meşhur şarap katarak pişirdikleri lapa gibi pilavı rizottonun kıvamında olduğu için adı da yalancı risotto oldu.

Öncelikle ciğeri minik kuşbaşı halinde doğrayın ve kenara alın. Sonra soğanı ince kıyın ve tencerede az sıvıyağla kavurmaya başlayın. Ciğeri ekleyin, birlikte kavurmaya devam edin. Bu arada pirinci yıkayın, taze soğan ve naneyi de ince kıyın.Ciğerin üzerini 2-3 parmak aşacak kadar su ekleyin. Su kaynamaya başlayınca pirinci ekleyin,suyun çekmesine yakın kıydığınız yeşillikleri ilave edin.Bir iki dakika daha pişirin ve iyice suyunu çekmeden ocağı kapatın.


Biraz sulu kalması gerekiyor.Biliyorsunuz risotto da biraz lapa kıvamında yenen bir yemek.Ama eminim bu daha güzel ve daha zahmetsiz:)

Çünkü onda devamlı başında karıştırarak ve kepçe kepçe su veya et suyu ekleyerek pişirmek gerekiyor ve şarapta ekliyorlar.
Ben bu yaptığım lezzeti kesinlikle sizlere öneriyorum.
Ciğer sevenler için harika bir seçenek.
Afiyet olsun...





Yorumlar

  1. Canım ellerine sağlık ikiside hari
    ka sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Özgen
    Kokoreçi bende denemiştim. Evdeki herkes çok sevmişti. Ellerine sağlık canım. Bu aralar çok yoğun olduğumdan blog arkadaşlarımı ziyaret etmekte zorlanıyor ve çok güzel tarifleri kaçırıyorum. Sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  3. Canım kokoreç harika olmuş,yahni ne nefis gözüküyor.
    Ellerine sağlık,
    Afiyet olsun..
    Blogumda ödülün var,kabul edermisin :)
    Ayrıca kelime doğrulamayı kaldırırsan daha kolay yorum yapılır :)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Özgen'cim hoşgeldin. öğrendiğin tarifleri en kısa zamanda bekliyorum. Yazışmak dileği ile..

    YanıtlaSil
  5. Kokoreç çok severim.Gerçektende kokoreç lezzetinde mi oluyor? Öyleyse denemek isterim.Ellerineize sağlık bu arada.

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. Görüntüleri çok güzel.
    Kokoreçin adını bile duymak istemeyen benim için tavuk etiyle süper fikir olmuş.
    Risottonun sunumuna bayıldım.
    Bloguma uğrar mısın? Mimin var.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. Canım,
    bizlerde başlarken bilemiyorduk , zamanla ve birbirimize yardım ederek öğrendik.
    Bende ki, soruları yaz, altlarına da kendi cevaplarını yaz.Ben şirinlik olsun diye giffler koydum.Aslında sadece sorular cevaplanıyor.
    Bir de hangi blogların bu mimlere cevap vermesini istiyorsan, adlarını ve linklerini yazında belirtiyorsun. Sonra da onların bloglarına uğrayıp, haber bırakıyorsun.
    Dilerim seni yormamışımdır.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. Tatlım,ayarlardan yorumları seçeceksin,aşağıya doğru ineceksin,yorumlar için kelime doğrulama gösterilsin mi yazar ,orda ''hayır''ı işaretliceksin..
    Bu kadar basit :)
    Yorum yapmak isteyenler daha kolay yapacak :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. hayırlı ve bol paylaşımlı olsun bloğunuz

    kokoreçin yalancısı, gerçeği hiç farketmez bayılırım

    daha önce denemiştim ben de nefisti
    zaten baharatın girdiği her yemek lezzetli oluyor, bol baharat ve acı seven ben tarafından her çeşitini her yemekte kullanırım neredeyse :)

    ellerine sağlık diyor, sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  10. elınıze saglık cok guzel gozukuyor.. bende trakyalıyım siz nersındensınız. bu arada ben yenı izleyicinizim. blogunuzu zevkle takip edıcem...

    www.memolininannesi.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder