SEBZELİ PALAMUT


Pazar günleri benim için özeldir diye daha önce de söylemiştim.Ailece evde veya dışarda birlikte vakit geçirdiğimiz için.Ayrıca pazar günleri balık günümüzdür, değişmez. Benim için de kurtarıcı yemektir. Kendim yapıyorsam şipşak fırına atarım.Kızartma olacaksa balkonda eşimin ellerinden öper sağolsun. Malum içerde olsa 10 gün çıkmaz kokusu. Bana da sadece salatayı yapmak kalır keyifle.
Neyse gelelim kolay bir okadar da lezzetli palamut tarifime.Fethiye'de küçükbalık bulmak zor. Bir Trakyalı olarak o güzelim istavritleri, çinekopları, lüferi özlüyoruz vallahi.Palamudu bulmak da zor,bulunca da hiç kaçırmadık.

Malzemeler:

2 adet yuvarlak dilimlenmiş palamut
2 adet büyük soğan
3 adet patates
2 adet domates
3 adet biber
3-4 adet defne yaprağı, tane karabiber, tuz, kimyon
zeytinyağı.1 çay bardağı su
1 adet limon

Yapılışı:

Önce sebzeleri soyun ve yuvarlak dilimleyin. Çelik veya teflon tencereye önce patatesleri üstüne de soğanları yayın.Balık dilimlerini sebzelerin üzerine dizin.
Biberleri, domatesleri, limon dilimlerini balıkların üstüne, yanlarına dizin.Zeytinyağı gezdirin.
Tuz, karabiber,kimyon serpin ve defne yapraklarını yerleştirin. 1çay bardağı su ekleyin ve önce orta ateşte sonra da kısık ateşte kapağı kapalı olarak pişmey bırakın.

Yanında şöyle bol yeşillikli havuçlu turplu salatayla afiyetle yeyin...


Yorumlar

  1. Ellerine sağlık canım,balığın her çeşidini seviyorum..
    Fırında da çok pratik oluyor,ama kızartmanın tadı başka tabi..:)
    Afiyet şifa olsun..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder