BAKLAVA YUFKASIYLA SEMİZOTLU LORLU BÖREK


İzmir'in birkaç semt pazarını dolaştım ve Fethiye semt pazarı ile karşılaştırdım.Oranın pazarları daha pahalı sanki.Fakat balık çeşitleri daha bol.Fethiye'de bulamadığımız balıklar çok fazla.
Dünde Fethiye'de isli puslu bir hava ile uyandık.Canım hiçbirşey yapmak istemedi fakat aniden salı pazarına çıkayım dedim hemde yürüyüş yapmış olurum diye düşündüm.Havanın bulutlu olmasına rağmen sahilden yürümek çok keyifliydi.Öyle bir havada bile Fethiye'ye ayrı bir güzellik geliyor.Tatlı bir hüznün yanında burada olmanın verdiği yaşama sevincini anlatamam.

Pazarı dolaşırken evde dolapta uzun süredir bekleyen baklavalık yufkalarım aklıma geldi.Nasıl değerlendirsem diye düşünürken taptaze semizotlarını görünce tamam dedim ve dönünce hemen bir semizotlu lorlu börek yapmaya karar verdim.Dönüşte de zaten yağmur çoktan çökmüştü ve ben de harika,çıtır çıtır bir börek ortaya çıkarmıştım.Böylece baklava yufkalarım da gayet güzel değerlenmiş oldu.

Şimdi de tarifini vermek istiyorum arkadaşlar:

Baklava Yufkasıyla Semizotlu Lorlu Börek:

Malzemeler:
Bir paketten az baklava yufkası(Marketlerde satılıyor)
2 demet semizotu
1 su bardağı böreklik lor peyniri (ben sütü kestirip kendim yapmıştım)
2 yumurta
2 su bardağı süt
3/4 su bardağı sıvıyağ
1 kabartma tozu, tuz isteğe göre nane,karabiber, pulbiber

Yapılışı:

Önce fırın kabını yağlayın.1 adet baklavalık yufkayı serin buarada 2 yumurta,2 bardak süt,sıvıyağ, kabartma tozu ve biraz tuzu bir kasede çırpın.3-4 tane yufkayı parçalayıp aralarına bu karışımdan gezdirip tepsiye yerleştirin.


Semizotunu irice kıyıp lor peyniri ile karıştırın ve istediğiniz baharatları ekleyin.Bunun yarısını fırın kabındaki yufkaların üzerine yayın.
Tekrar 3-4 yufkayı parçalayıp aralarını soslayarak üzerine serin.Kalan semizotlu karışımı üzerine yayın.
4-5 yufkayı son olarak parçalayıp yerleştirin.
En sona da 1 bütün yufkayla üzerini örtün,bıçakla birkaç yerinden delin,kalan sosu üzerine gezdirin.Susam ve çörek otu serpin.Isıtılmış 180 derece fırında kızarana kadar pişirin.
Böreğimizin sıcacık pişmiş şekli

Pişip ılınınca büyük başka bir tepsiye ters çevirin.İstediğiniz büyüklükte dilimleyip servis yapın.
Çıtır çıtır harika bir börek oluyor.
Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. çok hoş olmuş gerçekten. bu baklava yufkasıyla kendi denemelerimi çok başarılı bulmadım aslında hem çok dağılıyor hem bir garip oluyor ama sizinki çok iyi görünüyor. belki ben fazla ince yapmış olabilirim. bir de tabi arasında koyduğunuz karışım önemli sanırım. tekrar deneyeceğim. sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder