ÇAY SAATİ


Arkadaşlar çok sevgili arkadaşım Leyla Hanım'ın kabul günü için 3 farklı lezzet hazırladım, sizlere de paylaşmak istedim.Umarım beğenir ve denersiniz.

3 RENKLİ İRMİKLİ PASTA:
Malzemeler:

1. Kat için:

3,5 bardak süt
1 bardak şeker
5 kaşık irmik, 1 kaşık nişasta
2 kaşık kakao
4-5 adat pötibör bisküvi, damla çikolata

2. Kat için:
3,5 bardak elma suyu, 1 kaşık elmalı tarçınlı içecek tozu( kırmızı rengi o veriyor.Yoksa çay kaşığı ucuyla kırmızı gıda boyası kullanabilirsiniz.)
1 bardak şeker
5 kaşık irmik, 1 kaşık nişasta
2 elma
3 kaşık şeker
ceviz,tarçın

3.Kat için:
3,5 bardak süt
5 kaşık irmik, 1 kaşık nişasta
1 bardak şeker
1 vanilya, 1 limon kabuğu rendesi

Yapılışı:
Önce 1.kat için verilen malzemelerin hepsini karıştırıp muhallebi kıvamında pişirin.Hemen sıcakken kelepçeli kalıba dökün.Pötübör bisküvileri irice ufalayın ve kalıptaki muhallebinin üzerine yayın,damla çikolata serpin.


Sonra 2. kat için elma suyu, irmik, nişasta ve 1 bardak şekeri karıştırıp bunları da muhallebi kıvamında pişirin. Soğumuş olan kalıptaki tatlının üzerine hemen sıcakken boşaltıp yayın. 2 elmayı soyup rendeleyin. 3 kaşık şekerle pişirip ceviz ve tarçın ekleyin. Bunu da elma sulu muhallebinin üzerine yayın.

3. kat için de vanilyalı muhallebiyi aynı şekilde pişirin ve 2. katın üzerine hemen yayın. İşte 3 kat hazır. Bundan sonra istediğiniz gibi süsleyin.Ben çikolata sos pişirip üzerine aralıklı gezdirdim. Yeşil fıstık ve nar taneleri gezdirdim.

Kelepçeli kalıbınız yoksa önemli değil. Yuvarlak, kare borcama da üstüste dökebilir, dilimleyip servis yapabilirsiniz.


Bu da yapımı biraz uzun ama kolay,lezzetli ve sunumu güzel bir sütlü-meyveli tatlı.Şimdiden afiyet bal şeker olsun...





































Yorumlar

  1. Özgen'cim ellerine sağlık, uğraştırıcı ama benim için önemli olan yağsız olması bence görüntüye bakılınca uğraşmaya değer..

    YanıtlaSil
  2. 3 renkli irmikli pasta harika ,muhteşem ...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder