TARHANA ÇORBASI



Merhaba arkadaşlar,
Dün anlatamayacağım derecede feci bir yağmurlu günden sonra bugün ışıl ışıl güneşli bir günle merhaba...

Çoğu yerde bayram törenleri pazar gününe iptal edilirken bugün burada harika güneşli bir günle Cumhuriyet Bayramımız kutlandı.İşte Fethiye böyle arkadaşlar, birgün fırtınalar kopmuşsa bir sonraki gün pırıl pırıl güneşli bir havayla telafi ediliyor herşey.

Ben de dün evde çabucak içimizi ısıtacak birşey ne olabilir diye düşünürken en sevdiğim çorbalardan biri olan sucuklu tarhana çorbasını yaptım. Canım anneciğim soğuk havalarda hemen bize kaynatıverirdi bu çorbayı, bir de üstüne bolca peyniri serpeleyip ekmeği doğradıkmı değmeyin keyfimize...

Malzemeler:

7-8 kaşık ev tarhanası
küp doğranmış bir miktar sucuk
3 kaşık sıvıyağ veya 1 kaşık tereyğ
6-7 bardak su
isteğe göre etsuyu tableti
isteğe göre 1 kaşık salça( ben tarhanamız yeterince kırmızı olduğu için kullanmıyorum)
üzeri için beyaz peynir
kuru nane

Yapılışı:

Önce sıvıyağda 2 kaşık tarhanayı kavurmaya başlayın. Sucukları da ekleyin. Sonra soğuk su ekleyin ve kalan tarhanayı üzerine serperek ilave edin.Sürekli karıştırarak kaynamasını bekleyin.Bu esnada isterseniz etsuyu tabletini de katın.Nane ekleyin, bir taşım kaynatıp ocağı kapatın.
Servis yaparken kaseye aldıktan sonra üzerine bol peynir serpin ve fırında kızartılmış küp doğranmış kıtır ekmekle afiyetle yiyin.

Yorumlar

  1. Sevgili Özgen tarhanayı sucuklu denedim ama üzerine peynir ilavesi ile hiç yemedim. Tadını merak ettim doğrusu deneyeceğim. Sevgiler..
    sendepişir/Nilgün

    YanıtlaSil
  2. Çok severim tarhanayı, hele havalar serin olunca mis gibi içilir.
    peynirlide deneyeceğim.
    bu arada yeni şablonunu güle güle kullan:)

    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder