Balkabaklı Kümbet Pasta

Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Sizlere harika lezzetli bir pasta tarifim var, mutlaka denemenizi öneriyorum. Ben eşime doğumgününde yapmıştım, çok lezzetli oldu.
Eğer balkabağını seviyorsanız bu şık ve nefis pastayı yapmanızı öneririm. İşinizi daha da kolaylaştırmak için hazır pasta keki kullanabilirsiniz, eğer bir de hazırda balkabağı tatlınız varsa işiniz daha da kolay.Buyrun paylaşalım:



Maızemeler:
Keki:
4 adet yumurta
1 bardak şeker
2 kaşık sıvıyağ
1 bardak artı 1 kaşık un
3 kaşık kakao
vanilya, kabartma tozu
Keki ıslatmak için :
1 çay bardağı süt veya balkabağı tatlısının suyu
Kreması:
5 bardak süt
1 bardak un
1,5 kaşık nişasta
1 yumurta
1 bardak şeker
1,5 bardak hindistan cevizi
vanilya
50 gr tereyağ
1 bardak balkabağı püresi
üzeri:
1 bardak soğuk süt
1 poşet krem şanti
çikolatalı iekerlemeler


Yapılışı:
Önce arkadaşlar kekimizi pişiriyoruz. Ben 26 cmlik kelepçeli kalıp kullandım, iyi geliyor.
Keki soğumaya bırakıp daha sonra ortadan ikiye bölüyoruz.
Derin bir kasenin iç kısmını streç folyoyla kaplıyoruz. Kekin üst kısmını kaseye yerleştşriyoruz ve sütle ıslatıyoruz.( Ben balkabağı tatlımın suyuyla ıslattım)
Püre haline getirdiğimiz balkabağı tatlısıyla yerleştirdiğimiz kekin yüzeyine bir tabaka sürüyoruz ve kenara alıyoruz.
Şimdi pastanın iç dolgusu olan kremasını pişiriyoruz. Tencereye süt, şeker, un, nişasta,yumurtayı alıyoruz, bunları sürekli karıştırarak pişiriyoruz. İyice koyulaşınca hindistan cevizi, tereyağ ve vanilyayı ekliyoruz ayrıca 3 kaşık da balkabağı püresinden ilave ediyoruz.
Bu muhallebiyi hemen kasedeki kekin üzerine boşaltıp bastırıyoruz ki boşluk kalmasın iyice dolsun.
Sonra kekin alt kısmını da kapak gibi yerleştiriyoruz ve sütle ıslatıyoruz.
Üzerini de streçleyip buzdolabına kaldırıyoruz, en az 5 saat, en iyisi 1 gece dolapta bekletiyoruz
Sonraki gün şantiyi sütle çırpıyoruz, pastamızı ters çeviriyoruz ve üzerini şantiyle kaplıyoruz. Ben şantiye biraz balkabağı püresi ekleyip süsledim, ayrıca çikolatalı şekerlemeler kullandım. Siz de dilidiğiniz gibi süsleyebilirsiniz.
Bu kadar arkadaşlar, gayet lezzetli bir pasta, deneyecek olan arkadaşlarıma afiyetler olsun diyorum.

Sevgilerimle...

Yorumlar

  1. tarifçilerin en buluşçusuuuu :)

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir sunum ,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Balkabaklı pastalara bayılıyorumç. Yedikçe yedirtiyor. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Denedim.Harika oldu.Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Denedim harika oldu .Çocuklar ve eşim de çok sevdi.Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Denedim çok güzel oldu.Tabaklarda hiç kalmadı.Çocuklar çok sevdi.İlk fırsatta tekrar bir daha yapacağım.ELİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  7. Harika görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder