Fırında Soslu Kabak Musakka


Herkese günaydınlar sevgili dost ve izleyenlerim,
Sanırım artık uzun aralıklarla yazmaya başladım bloğuma çünkü pek vaktim yok. Kendi adıma önemli bir karar verdim ve ikinci üniversiteme kaydoldum. Şu an yirmi yıl sonra yine öğrenci oldum. Oğluşum da birinci sınıfa başladı yani ikimiz de birinci sınıf öğrencisiyiz ve işimiz zor. O yüzden bıu yıl bloğumu malesef ihmal ediyorum.
Ama zorlu da olsa bu yolu seçtiğim için mutluyum, okumak her ne yaşta olursa olsun çok önemli bence, kendimi iyi hissettiriyor herşeyden önce.
Bu yüzden arkadaşlar beni mazur görün lütfen ders çalışmam ve ders çalıştırmam gerekiyor. Her ne kadar bloğumla fazla ilgilenemesem de gönlüm sizlerledir.


Gelelim tarifimize, kabağın zamanı geçmeden yapmanızı öneririm. Ben genelde kabak elimde olduğunda ne yapacağıma pek karar veremem bu tarifim de doğaçlama gelişti, musakkayı severim ve genelde patlıcanla kızartılarak yapılır bu yemekte kızartma yapmıyorsunuz ve oldukça lezzetli.Buyrun paylaşalım:




Malzemeler:
1 kg yeşil kabak
250 gr kıyma
2 soğan
2 yeşil biber, 2 kırmızı biber
1 rende havuç
2 domates
3-4 diş sarımsak
maydanoz
1 kaşık salça
tuz karabiber,pulbiber
1 çay bardağı sıcak su
Sosu:
2 bardak yoğurt
2 yumurta
3 kaşık un
tuz karabiber
Yapılışı:
Önce arkadaşlar kabakları soymadan para kalınlığında yuvarlak dilimleyin ve bir kenara alın.
Sonra kıymalı harcı hazırlayın, soğanları küp doğrayın ve zeytinyağda kavurmaya başlayın, yağı çok koymayın kıymanın yağı var zaten.
Soğanlar pembeleşince kıymayı ekleyini sonra biberleri, rende havucu vesarımsakları ekleyin.Salçayı ilave edin, salçanın kokusu çıkınca domatesleri küp doğrayın ve ekleyin, baharatlarını katın.
Kabakları yağlanmış borcama 2 sıra halinde sırt sırta dizin, üzerine harcı yayın, kalan kabakları da üzerine sırt sırta 2-3 sıra halinde aralıksız dizin.
Sonra sosu bir kasede çırpın ve yemeğin üzerine gezdirin, bol kaşar serpin.

Üzerini yağlı kağıtla kaplayın ve fırına verin, 200 derecede 40 dakika pişirin. Üzerini açın ve 10 dakika daha biraz kızartın.
 Ben ayrıca üzerine çeri domatesler ve biber dilimleri koydum daha lezzetli oldu.
Bu kadar arkadaşlar afiyetler olsun denemenizi öneririm ayrıca kabak sevmiyorsanız aynı tarifi patatesle yapabilirsiniz çok lezzetli olur.
 Şimdilik hoşçakalın inşallah bloğumu ve sizleri çok ihmal etmem ama çok çalışmam gerek çok...
Sevgilerimle...

Yorumlar

  1. Eline sağlık.Çok lezzetli olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Çok değişik bir kabak yemeği olmuş gerçekten ellerinize sağlık. Bu arar 2. üniversite hem de çocuklu olarak herkesin altından kalkabileceği bir iş değil. Kutlarım sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim haklısınız biraz zor oluyor ama inanın sonuşları görünce bütün yorgunluğunuza değiyor

      Sil
  3. kolaylıklaaar başarılaaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim deepçiğim başardım galiba

      Sil

Yorum Gönder