Zeytinyağlı Sarı Fasulye



Arkadaşlar söz fasulyeden açılmışken birde tazesinden bahsedelim istedim. Bizim memlekette Trakya'da taze sarı fasulye yetiştirilir.Biz buna yağlı fasulye de deriz.Fethiye'de bunu pek bulamıyorsunuz.Ben nadiren de olsa pazarda rastlamışsam hemen bolca alıyorum.Yemeğin yapımı aynı bildiğimiz taze fasulye yapımı gibi olsa da sizle paylaşmak istedim çünkü yapımı aynı olmasına rağmen bu fasulye cinsi çok daha lezzetli oluyor.


Siz de rastlarsanız kaçırmamanız açısından.


Malzemeler:


1 kg taze sarı fasulye

1 veya 2 soğan

1 havuç, 1 patates

3-4 diş sarımsak

1 domates (isteğe bağlı)

1 tatlı kaşığı salça, 1 kaşık kırmızı toz biber

tuz, 1 bardak su

yarım çay bardağı zeytinyağı yoksa ayçiçeği yağı


Yapılışı:


Fasulyeri yıkayıp başarını kesin ve istediğiniz büyüklükte doğrayın.Diğer sebzeleri de yemeklik doğrayın.Önce soğanı zeytinyağda kavurmaya başlayın sonra sarımsağı, havucu ekleyin.Toz kırmızı biber ve salçayı katıp bir iki dakika daha kavurun. Kırmızı biber taze fasulyeye çok yakışıyor.(Fethiye'de insanlar her zaman salça yerine kırmızı toz biber kullanıyorlar.Ben de artık yemeklerime salçanın yanında muhakkak biraz da toz biber ekliyorum.)

Salça ve biberi de ekledikten sonra fasulyeleri üzerine yayın. 1 patateside doğrayıp ilve edin, bir kere karıştırıp suyunu verin.kapağı kapalı kısık ateşte pişirin. Tuzunu sebzeler yumuşadığında ekleyin. Bu arada malzemelere yazmayı unuttum.1 kaşık şeker eklerseniz daha lezzetli olur.

Yanında yoğurtla servis yapın Afiyet olsun...

Yorumlar