Asma Pidesi ( Löznik )


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,Mübarek Ramazan ayımızın bitmesine az kaldı gibi , geldi gelecek derken bir bakmışız bir çırpıda bitiyor sanki.
Tarifler birikiyor fakat yayınlamak zaman alıyor, gün içinde bilgisayarın başına pek oturulmuyor neyse tarifim gayet değişik ve lezzetli bir hamurişi. Şimdi taze asma yaprakları bol, sarmasını kendi asmamdan yaptım ve bunu da denemek istedim, daha önce birçok kere görmüş ve araştırmıştım fakat yapmaya fırsatım olmadı, şimdiye kısmetmiş. Buyrun paylaşalım:



Malzemeler:
Yeterince taze asma yaprağı (yoksa salamura da olabilir )
2 bardak mısır unu
1 bardak normal un
2 adet yumurta
1 bardak süt
1 bardak lor peyniri
taze soğan, maydanoz, dereotu
1 kabartma tozu
tuz, karabiber, pulbiber, kurunane
yarım su bardağı sıvıyağ

Yapılışı:
Önce arkadaşlar Taze asma yapraklarını yıkayın ve bir kağıt üstüne yayıp kurumaya bırakın. Sonra yağlanmış yuvarlak küçük borcamın tabanına boşluk kalmayacak şekilde ve kenarlarını da taşırarak dizin.
Sonra verilen diğer malzemeleri karıştırıp bu yaprakların üzerine kek hamuru döker gibi döküyoruz, kenardan sarkan kısımları üzerine kıvırıyoruz ve diğer yapraklarla da üstünü tamamen kapatıyoruz.
Sonra bir güzel üzerini zeytinyağıyla yağlıyoruz 180 derece fırında pişiriyoruz. Piştiğini yaprakların iyice kızardığından anlıyoruz ayrıca uzunca bir kürdanı batırıyoruz, temiz çıkması lazım.
Ilınınca dilimleyip servis yapıyoruz, sahurda da afiyetle tüketebileceğiniz gayet tok tutucu bir pide, iftarda da ekmeğin ve normal pidenin yerine bir dilim tüketebilirsiniz.
Sevgiyle afiyetle kalın...


Yorumlar

  1. Değişik bir tarif gibi geldi. Bir ara deneyim bunu. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de merak ediyordum hep denedim gayet lezzetli

      Sil
  2. Çok farklı bir tarif. Daha önce hiç duymamıştım. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. of of yaaaa yine süfer bişiiii buuuu :)

    YanıtlaSil
  4. Hafif mayhoşluk geçiyor mu yapraklardan .. offf ağzım sulandı ;))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder