İncili Güllü Doğum Günü Pastası


Merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Sizlere sevgili kızım İnci için yaptığım doğum günü pastasını paylaşmak istiyorum.Bu çok lezzetli ve şık pastayı sizlerde doğum günlerinizde veya davetlerinizde yapmak isterseniz buyrun paylaşalım:

 
Malzemeler:
Keki:
( 24 cmlik kelepçeli kalıp kullandım )
5 adet yumurta
1 bardak tozşeker
yarım çay bardağı sıcak su
2 kaşık sıvıyağ
limon kabuğu rendesi ve 1 kaşık limon suyu
1 bardak un
yarım bardak nişasta
1 fiske tuz ve çay kaşığının ucuyla kırmızı gıda boyası

Pastacı kreması:
3 bardak süt
5 kaşık tozşeker
2.5 kaşık un
1 kaşık tepeleme nişasta
limon kabuğu rendesi, vanilya
1 poşet toz şanti
Keki ıslatmak için 1 bardak süt ve gül reçeli
Arasına:
muz ve damla çikolata
Üst kaplaması:
3 poşet şanti veya 2 poşet pasta kreması
3 bardak soğuk süt
çay kaşığı ucuyla kırmızı gıda boyası
incili şekerlemeler

Yapılışı:
Önce arkadaşlar keki yapmakla işe başlıyoruz. Bence en önemli aşama bu, yumuşacık ve kabarık bir pandispanya elde etmek. Çünkü bazen püf noktalarına uymazsak ya basık ya da sert bşr kek elde edebiliyoruz, bu da keki lezzetsiz bir pasta yememize sebeb olabiliyor. Ben bunun için birçok denemeler ve araştırmalar yaptım. Sonunda elde ettiğim en iyi sonucu sizlerle paylaşıyorum.
Ölçüler Kullandığınız kalıbın boyutuna göre önemli ve bunları nasıl karıştırdığınız.
Öncelikle yumurta ve şekeri bir fiske tuzla çok iyi çırpmanız gerekiyor, iyice beyazlaşana kadar, ya da yumurtaların ak ve sarılarını ayırıp ayrı ayrı çırpacaksınız ama ayırmadan çok iyi uzun süre çırparsanız buna gerek yok.
Sonra sıcak suyu yavaş yavaş ekleyin, bu esnada vanilya, kabartma tozu ve sıvıyağı da ekleyin, çırpmaya devam edin.
İyice karıştırdıktan sonra un, kabartma tozu ve nişastayı bir kapta karıştırın ve muhakkak sıvı karışıma eleyerek ekleyin.
Bundan sonra mikseri bırakın ve karıştırmaya bir spatula ile aşağıdan yukarı doğru aynı yönde söndürmeden yavaşça karıştırın, topak kalmamasına dikkat edin.
Fırını önden 180 dereceye ısıtın.
Kalıbın sadece tabanına yağlı kağıt serin veya iyice katıyağla yağlayın fakat sakın kenarlarını yağlamayın, hamuru içine yavaşça boşaltın ve birkaç kez tezgaha vurun ki hava kabarcığı kalmasın.
Sonra fırına sürün ve bir kase suyu fırının bir köşesine koyun ki kekiniz yumuşak kalsın.
Sonra 40- 45 dakika kadar pişirin, fırının kapağını açmayın, süre sonunda kürdanla kontrol edin, temiz çıkmışsa tamamdır, 5 dakika fırında tutun, sonra çıkarın ve hemen ters çevirin. Yavaşça kağıdı çıkarın. İyice soğuduktan sonra istediğiniz kadar kata bölün. Ben üçe böldüm.
En iyisi pandispanyanızı bir gün dinlendirmeniz.
Krema için verilen malzemeleri bir tencerede karıştırın ve sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişirin.
soğuyunca toz şantiyi ekleyin ve mikserle iyice çırpın, onu da üzerine streç filmle kapatıp dolaba kaldırın.
Kekin ilk katını yine çembere yerleştirin, üzerini fırçayala sütle ıslatın ve reçel sürün. Krema ile kaplayın, muz dilimleri yerleştirin ve çikolata serpin.
İkinci katı üzerine yerleştirin, aynı işlemi uygulayın ve üçüncü katı yerleştirin. Bu sefer artan krema ile üzerini kaplayın dolaba kaldırın.
Dış kaplaması için soğuk süt ve şanti, pasta kremasını iyice çırpın, bu kremayı ikiye bölün ve yarısına çay kaşığının ucuyla kırmızı gıda boyası katıp karıştırın. Önce pastanın tamamını beyaz şanti ile kaplayın.

Sonra kremanızı iki sıkma torbasına koyup gül şekilleri vererek kaplayın, inci şekerler serpiştirin.
Bu benim süslemem, siz dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz, size kalmış, önemli olan bence iç kısmının ayarını tutturabilmek.
Bu kadar arkadaşlar, bayağı uzun oldu ama en ince ayrıntısına kadar anlattım tam tutturabilesiniz diye.
Mübarek Ramazanımıza da az kaldı İnşallah şimdiden mübarek olsun diyelim, görüşmek üzere sevgiyle kalın...


Yorumlar

  1. Renkleriyle beni ye diyen bir pasta olmuş.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim gerçekten tadı çok lezzetli denemenizi tavsiye ederim

      Sil
  2. Bu pandispanya hamurunu fırına vermeden evvel tezgaha birkaç kez vurmayı çoğu tarifte söylüyor.Ama ben anlamıyorum hem çırparken o köpüksü halinin hava kabarcıklarının gifmemesi için çaba sarf ediyoruz misal mikserle çok çırpmıyoruz yavaşça karıştırıyoruz sonra da o hava kabarcıklarını kendimiz söndürüyoruz vurarak....Açıkçası ben hiç vurmuyorum ve pandispanyam pamuktan daha yumuşak ve kabarık oluyor.Yanlış anlamayın eminim sizinki de öyledir fakat bence o vurma işlemini yapmasak daha iyi sonuç alınacağına inanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi o sizin takdiriniz benim bunu yapma nedenim vurmazsam pişince baloncuklar oluşabiliyor küçük boşluklar gibi kesince pek de hoş durmuyor sizin kekinizde başka değişik yöntemler varmı ben de öğrenmek isterim ne kadar yumuşak olursa o kadar iyi çünkü

      Sil
    2. Öncelikle yorumumu dikkate aldığınız için teşekkür ederim. Bence o kabarcıklar ne kadar çoksa o kadar kabarık durur pandispanyamız. Ben de sizin değindiğiniz ve gayet önemli olduğunu düşündüğüm unu önceden elemenin dışında hamura eklerken de eleyerek eklemek, fırına bir kase su koymak, hamuru çırparken dimkat edeceğimiz hususlar olsun sizinle aynı şeyleri yapıyorum tek farkı tepsiyi tezgaha vurmamak ve hamurta nişastanın olmaması...malzemelerim ise 4 yumurta, 4 fincan şeker, 4 fincan un, 1 fincan su, 1 paketten çok az eksik kabartma tozu...yalnız yumurta büyük boy olacak fincan ise en en ufak boy hani eski model kahve fincanlarından olacak...soğuk fırına atıyorum 180 derecede 20-25 dakika pişiyor. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Üstü dümdüz oluyor kabarırken ve o kadar yumuşak olmasına rağmen asla sönmüyor. Şimdiye dek bir defa bile beni şaşırtmamış bir tarif mutlaka tavsiye ederim ;)

      Sil
    3. Tarifiniz için teşekkür ederi mutlaka denemek isterim ben de daha önceden verdiğinize benzer tarifler uyguladım tekrar böyle denyeceğim kaç cmlik kalıp kullanıyorsunuz acaba? Bu arada isminizi yazarmısınız öyle hitap edeyim belki diğer tariflerimde isminizi vererek acıklamasını yaparım tekrar teşekkürler ziyaret ve yorumlarınız için

      Sil
    4. Ben 26. cm'lik kelepçeli kek kalıbı kullanıyorum. 3 kat pasta çıkacak şekilde kabarıyor fakat çok çok yumuşak bir pandispanya olduğu için soğuyup dinlenmeden kesilmesi çok zor yani önceden yapmak gerekiyor düzgün kesebilmek için. Ramazan-ı şerifiniz mübarek olsun. ilknur....

      Sil
    5. Teşekkürler İlknur Hanım sizin de ramazınınız mübarek olsun ben de önceden sadece 26 cm lik kalıp kullanıyordum şimdi boyutları farklı kullanıyorum pastasına göre yani ama benim önceden 26 cm lik kalıpla çok fazla kabarmıyordu 2 katlık çıkıyordu sevgiler

      Sil
  3. amaniin aldım listeyee :)

    YanıtlaSil
  4. Nice mutlu yaşları olsun İnci'nin. Pastası da çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık çok güzel görünüyor 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder