Mercimekli İçli Köfte


Herkese merhaba sevgili dost ve izleyenlerim,
 Nihayet yaptım, her zaman aklımın bir köşesinde durup cesaret edemediğim bir lezzetti içli köfte.
Ya tutturamazsam, pişirirken dağılırsa, emeğim heba olursa, ince açamazsam diye düşündüğümden bir türlü sırayı getiremedim yapmaya.
Geçen gün yemeğim yoktu ve fırsattır deyip bir cesaretle girdim mutfağa, ilk içli köftemi hazırlamaya.
Baktım kıymam fazla kalmamış, hazır ilham gelmiş yapmıyayım mı yani, olurmu mutfakta çareler tükenmez, bir daha da içli köfte için bu ilham geri gelmez düşüncesiyle yeşil mercimek ve kıymayı birlikte kullanarak hazırladım iç harcımı. Acemi şansımıdır nedir vallahi pek de güzel oldu köftelerim, afiyetle yedik. Hem haşlama yaptım hem de kızartma, her iki türünü de tatmış olduk.
Tavsiyem kızartma yapacaksınız mutlaka servis etmeden hemen önce kızartmanız, çünkü çok önceden kızartırsanız soğuyor ve dış kısmı sert oluyor, haşlama olan ise yumuşaklığını kaybetmiyor Ama ikisi de pişirme kuralına ve zamanına dikkat ederseniz gayet lezzetli.
İçli köftenin malzemeleri sabit malzemeler değil, bugüne kadar araştırdığım kadarıyla genelde ana malzemenin dışında herkesin kendine göre eklediği bir veya iki malzeme farklı olabiliyor, ben de hepsini değerlendirip tam kendi tarifimle yaptım, sizlere de aynen sunuyorum. Buyrun paylaşalım:



Malzemeler:
Bu malzemelerle 30 adet çıktı, daha küçük yaparsanız daha da fazla çıkar.

Dış kısmı:
3 bardak ince bulgur
1 bardak kırık yarma ( yoksa irmik )
3-4 kaşık un
1 adet yumurta
1 adet orta boy haşlanmış patates
2 bardak sıcağa yakın ılık su
2 kaşık salça
tuz, karabiber, toz kırmızı biber, kimyon, bir tutam reyhan
1 kaşık tereyağ, yarım çay bardağı zeytinyağı
İç Harcı:
2oo gr kıyma
1 kase yeşil mecimek
2 adet kuru soğan
maydanoz
1 çay bardağı ceviz içi
tuz,karabiber, pulbiber, kimyon
Haşlamak için bir tencere kaynar su, tuz ve limon
Kızartmak için 2 bardak sıvıyağ
Üzerlerine tereyağ ve nane, pulbiber


Yapılışı:
Önce arkadaşlar 3 bardak ince bulguru yoğurma tepsisine alın ve üzerine 2 bardak sıcağa yakın suyu gezdirin çok sıcak olmasın. Üzerini kapatın, siz iç harcı hazırlarken o yumuşasın.
Şimdi iç harcı hazırlamaya başlayın, bunun için tavaya tereyağ ve zeytinyağını alın, ince doğranmış 2 soğanı ekleyin ve kavurmaya devam edin.
Kıymayı ilave edin, kıyma suyunu çekince haşlanmış yeşil mercimekleri ekleyin, birlikte biraz daha kavurun. Tuz ve baharatlarını ekleyin.
Maydanozu ve cevizini ilave edip karıştırın. bir kenara alın ve iyice soğumaya bırakın. İç harcın soğuk olması önemli.
Sıra geldi en zahmetli kısmına, dış kısma.Bulgurun üstüne kırık yarmayı ve salçayı ekleyin ,yoğurmaya başlayın, iyice yoğurun. içli köftenin bence en önemli püf noktası kesinlikle çok iyi yoğurmak, kollarınız kopsa da yoğurmaya devam.
Daha sonra üzerine 1 yumurtayı kırın, 1 haşlanmış patatesi rendeleyin, tuz ve baharatlarını ilave edin.
Arada elinize azar azar su alarak yoğurmaya devam edin.Hamur iyice macun kıvamına gelene kadar yoğurun.
Hamurdan limon büyüklüğünde parça koparın yuvarlayın ve avuç içinizi hafif ıslatarak işaret parmağınızla oymaya başlayın. Mümkün olduğunca ince oyun, ne kadar ince açarsanız o kadar iyi, daha fazla iç harçla doldurabiliyorsunuz.
İyice açınca içine soğumuş olan iç harcı doldurun, uç kısmını elinizi yine ıslatarak kapatın.Çatlak yer kalmamasına dikkat edin. ben bir kısmını limon şeklinde, bir kısmını da tam yuvarlak şekilde hazırladım.
Bir tencerede su kaynatın, limon suyu ve bol tuz ekleyin, içli köfteleri içine alın, yukarı çıktıklarında delikli kepçe ile alın. Bir püf noktası daha vereyim.Sakın suda çok bekletmeyin, yukarı çıktıklarında hemen alın, yoksa çatlamaya başlıyor. Benim bir kaç tanesi böyle oldu.
Kızartma olanları da bol yağda, yağ iyice kızınca içine atın ve nar gibi olana dek kızartın.
Haşlama olanların üzeri için tereyağını eritip içine nane ve pulbiber ekleyin ve üzerlerine gezdirin.
Kızartma olanları da üzerine limon sıkıp yiyebilirsiniz, çok lezzetli oluyor.
Bu kadar arkadaşlar yapanlara afiyetler olsun.Ben artık bu konuda kendime güveniyorum ve ne zaman canımız istese yaparım diye düşünüyorum evet biraz zahmetli ama uğraşmadan da olmuyor.
Herkese mutlu, huzurlu, sağlıklı ve bereketli bir hafta diliyorum, sevgiler...


Yorumlar

  1. ellerinize sağlıkçok güzel görünüyorlar deneyeceğim

    YanıtlaSil
  2. Oyy en sevdiğim yemeklerden biri ya Genelde haşlayıp bol tereyağıyla yiyoruz biz.Bende severek yapıyorum.Afietle yiyin 😃

    YanıtlaSil
  3. Mercimegi çok severim bu da nefis görünüyor elinize saglik 😊

    YanıtlaSil
  4. Ama bu yazı beni acıktırdı şimdi... :)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyorlar.İçli köfteyi tepside denemiştim ama böylesine cesaret edememiştim.En kısa zamanda deneyeceğim.Ellerinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
  6. heey çok güzel tabii yeni bloguun daha önce iki defa çok güzel dedim kii yorumlardaaa, hadii hayırlısı artıık, böyle daha iyii, sen zamanla blogunda az daha zaman geçirince de daha keyif alacaksın kiii :)

    YanıtlaSil
  7. Tarifinizi cesaret edip denedim güzel oldu. Evdekiler çok beğendi. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder