FIRINDA BULGURLU KADINBUDU KÖFTE VE YOĞURTLU BAHARATLI KABUKLU MİNİK PATATES


Herkese merhabalar  sevgili dost ve izleyenlerim,
Hiçbirimizin tadımızın tuzumuzun kalmadığı, yüreklerimizin kan ağladığı şu günlerde bloğum bana sığındığım, uzaklaştığım bir liman gibi geliyor. Kafam bir an olsun dağılıyor sanki...Başımız sağolsun yine onlarca vatan evladımızı şehit verdik, dualarımız onlara olsun, ruhları şadolsun, Allah geride bıraktıkları ailelerine, sevdiklerine büyük sabırlar versin.
Gelelim tarife, kadınbudu köfte bildiğiniz gibi haşlanmış pirinçle yapılıyor, benim biraz bulgur pilavım kaldı ve yenmeyince bu köfteyi yapayım diye düşündüm hem de pirince göre daha sağlıklı değil mi?
 Yanına bir de garnitür olarak patatesi düşündüm. Onu da minik patatesleri güzelce yıkayıp soymadan yağlayıp baharatlayıp ve birkaç kaşık yoğurtla karıştırıp fırına verdim. Köfteler de fırında pişti, bu köfte aslında bol yağda kızartılıyor ama ben yemeklerimi pişirirken  mümkün olduğunca yağdan kaçıyorum v bunu da fırında denemek istedim gayet de güzel oldu. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
Köfte için:
300 gr kıyma
1 su bardağı haşlanmış bulgur ve ya kalan bulgur pilavı
1 soğan rendesi
maydanoz
tuz, karabiber, pulbiber, kimyon, köfte baharatı
yarım çay bardağı zeytinyağı
1 kaşık salça
Panelemek için:
2 yumurta
1 kase un
1 kase galeta unu
Patates garnitürü:
minik patatesler
birkaç tane küçük kurusoğan
4-5 diş sarımsak
zeytinyağı
3-4 kaşık yoğurt
istediğiniz tüm baharatlaar, tuz
Domates sos:
4 adet domates rendesi veya domates püresi
1 kaşık salça
3 diş sarımsak
tuz, karabiber, fesleüen ve kekik
2 kaşık zeytinyağı
1 tatlı kaşığı şeker
Yapılışı:
Önce arkadaşlar köfteyi yoğurun ve iri oval köfteler hazırlayın. Bunları önce una sonra çırpılmış yumurtaya sonra da galeta ununa tamamen bulayın ve yağlanmış bir fırın kabına dizin.
Patateslerinizi önce iyice yıkayın, ince kabuklu olmasını tercih edin.
Fırın kabına alın, büyük olanları gerekirse ikiye bölün. Üzerlerine yeterince zeytinyağı gezdirin.
İstediğiniz baharatlarla karıştırın ve birkaç kaşık yoğurt ilave edin, hepsini harmanlayın.
Önce patatesleri kızgın fırına verin ve yarım saat pişirin, çıkarın.
Ardından köfteleri fırına verin ve 15-20 dakika pişirin, fazla bırakmayın ki kurumasınlar.
Daha sonra domates sosunu hazırlayın, bunun için de bütün malzemeleri küçük bir tencereye alın ve kaynatın, domates biraz suyunu çekince ocaktan alın. Köftelerin ve patateslerin üzerinde servis yapın.
Bu kadar arkadaşlar afiyetler olsun, yağda kızartmadan da aynı lezzetleri yakalayabilirsiniz.
Şimdiden sizlere hayırlı cumalar diliyorum ve dualarımız kabul olsun İnşallah...



Yorumlar

  1. mmm ellerinize sağlık :)) Patetesler çok lezzetli gözüküyor

    YanıtlaSil
  2. Köfteyi bulgurla yoğurmamıştım hiç. Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Ben bulgurla arada hazırlıyorum. Ve arada bulgurlu tarifler hazırlamaya çalışıyorum. Heke minik patatesler çok lezzetli oluyor .Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder