PEKMEZLİ ŞEKERPARE


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Hepimiz şekerpareyi severiz genelde ve bu tür tatlıları çoğu zaman birkaç değişiklik yaparak, ana malzemelere farklı lezzetler ekleyerek deneyebiliyoruz. Şekerpareyi bazen irmikli, irmiksiz, fındıklı, kadayıflı, bademli, hindistan cevizli, portakallı, kakaolu, vs yapabiliyoruz.
Ben genelde bu tatlıyı irmiksiz seviyorum ve bu sefer yaptığımda ek olarak hamuruna ve şerbetine biraz pekmez ekleyedim. Çok da güzel oldu.
Memleketten kayınvalidemler geldi. ve kayınpederim bu tatlıyı çok sever, özellikle onun için yaptım ve beğenmesi çok hoşuma gitti. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
2 yumurta
2 çay bardağı sıvıyağ
2 çay bardağı pudra şekeri
yarım çay bardağı pekmez
1 vanilya, 1 kabartma tozu
2 kaşık hindistan cevizi
bir fiske tuz
1 kaşık sirke
4 bardak un


üzeri için:
yer fıstığı
şerbeti:
3 bardak şeker
4 bardak su
yarım bardak pekmez
birkaç damla limon suyu

Yapılışı:
Önce arkadaşlar yumurta, sıvıyağ,pudra şekeri ve pekmezi yoğurma kabına alın ve karıştırın.Kabartma tozu ve sirkeyi karıştırın ve ilave edin.
dahasonra un, vanilya ve hindistan cevizini ekleyin ve yoğurun. orta sertlikte bir hamur elde edin.
Hamurdan iri ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın ve tepsiye dizin. Üzerine birer tane yerfıstığı batırın ve ısıtılmış 180 derece fırında kızarana kadar pişirin.
Şerbeti için su, şekeri kaynatıp içine pekmezi ilave edin, birkaç damla da limon suyu ekleyin.
Fırından çıkardığınız sıcak tatlılara sıcak şerbeti dökün ve aynı boyda fırın tepsisini üzerine kapatın. böylece tatlılar daha çabuk yumuşayıp şerbetini çekecekler.
Bu kadar arkadaşlar, afiyetler olsun. sevdiklerinize  ve konuklarınıza sunmanızı tavsiye ediyorum pişman olmayacaksınız sevgilerimle, hepimizin ağzının tatlanmaya ihtiyacı var diye düşünüyorum sevgilerimle...


Yorumlar

  1. En sevdiğim şerbetli tatlılardandır:)

    YanıtlaSil
  2. Pekmezli şekerpare hiç denemedim, iyi fikirmiş :) ellerine sağlık Özgencim.

    YanıtlaSil
  3. Değişik ve çok güzel olmuş ellerine sağlık canım. Mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder