PORTAKALLI SÜTLÜ REVANİ


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Ramazan ayımızın 12 gününü devirdik bile hayırlısıyla, günler geçtikçe insan daha iyi alışıyor.Fakat yine de günler uzun, açlık saatlerimiz uzun.
Yemekten sonra tatlısız olmuyor değil mi? Tamam sütlü tatlılar favorimiz ama arada şöyle mis ggibi bir şerbetli tatlı da aranmıyor değil.
Bu tarifi Nurselin programında gördüm ve çok hoşuma gitti, eğer şerbetli tatlı yapacaksam bunu denemeliyim diye düşündüm. Şerbeti suyla değil sütle yapılıyor. Ben farklı olarak bir de portakallı çikolatalı sos yaptım, malesef dilimleri resimlemeyi unuttum. O an hazırladığım haliyle bir kez çekmişim ama inanın çok lezzetli, hafif bir tatlı bu, mis gibi de portakal kokuyori tavsiye ediyorum.
Sos yapmazsanız üzerine bir iki top da dondurma koyarsanız enfes, haydi buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
2 bardak pirinç unu
2 kaşık un
1 vanilya, 1 kabartma tozu, 1 çay kaşığı karbonat
2 portakal kabuğu
çeyrek su bardağı sıvıyağ
dörtte üç su bardağı portakal suyu

Şerbeti:
4 su bardağı süt
3 bardak tozşeker
Şerbeti kaynatmayın sadece şekeri eritene kadar ocakta ısıtın, kenarda bekletin.
 Sosu için:
1 paket Dr Eotker portakallı çikolatalı puding
2,5 bardak süt

Yapılışı:
Önce arkadaşlar yumurta ve şekeri iyice çırpın.
Sonra portakal kabuğu,vanilya, sıvıyağ ve portakal suyunu ekleyin.
En son pirinç unu, un, kabartma tozu ve karbonatı ilave edip iyice karıştırın.
Yağlanmış borcama dökün. 170 derece fırında kızarana kadar pişirin.
İlk sıcaklığı çıkınca şerbetini dökün, çekmesini bekleyin.
Bu arada sosu için pudingi tarifine göre pişirin ve şerbetini çeken tatlının üzerine yayın.
Üstünü dilediğiniz gibi süsleyin.
Bu kadar arkadaşlar afiyet şifalar olsun.
Ramazanınız huzurlu bol bereketli olsun sevgilerimle...


Yorumlar

  1. Goruntu harika, beni ye beni ye diye bagiriyor sanki :) Ellerine saglik Ozgencim...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Üzerinde dondurmayla hayal ettim de denemek istiyorummmm.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder