MUHALLEBİLİ TOP GÜLLAÇ


Herkese iyi geceler sevgili dost ve izleyenlerim,
Buralar çok sıcak, artık Fethiye'de durulacak gibi değil, neyseki yüce Rabbim yardım ediyor, kolayını veriyor gerçekten de oruçlarımızı tutarken pek zorlanmıyoruz. Baksanıza yarıladık bile, zaman çabuk geçiyor.
Bizim de artık ailece memlekete gitme zamanımız geldi. Çocuklar buradaki nemden çok rahatsız, günler çok bunaltıcı. Kısmetse bu hafta sonu Trakya yollarına düşeceğiz. Annemlerin dediğine göre köy şu anda çok güzelmiş, serinmiş. Zaten bayram geliyor, bu yıl biraz daha erken gidiyoruz İnşallah.
Fakat ben yine uzun bir süre bloğumdan ayrı kalacağım, fakat yeni tarifleri biriktireceğim İnşallah. Kış hazırlıklarımı da köyde yapıp organik organik geri döneceğim.
O yüzden şimdiden hepinizin bayramını en içten dileklerimle kutluyorum, içimde sizlerden bir müddet ayrı kalmanın, takip edememenin burukluğu olsa da sevgili memleketime biraz da olsa gideceğimim heyecanını yaşıyorum.
Sizlerden Ramazanın da baş tatlısı olan güllacı biraz kendi yorumumu ekleyerek yaptığım klasik güllaçtan biraz farklı bir tarifle ayrılmak istiyorum.Buyrun paylaşalım:



Malzemeler:
yeteri miktarda güllaç yaprağı ( saymadım yuvarlak borcama kadar diyeyim )
1 litre süt
1,5 bardak şeker
gülsuyu, vanilya
İç malzemesi için:
1 paket kakaolu hazır puding
1 paket damla sakızlı hazır puding
6 bardak süt
kiraz taneleri

Yapılışı:
Önce arkadaşlar 1 litre sütü iyice ısıtıp şeker, vanilya ve gülsuyunu ilave edin.
Hazır pudingleri ayrı ayrı üçer bardak sütle pişirin ve iyice soğutun.
Bir güllaç yaprağını ikiye kırın, yuvarlak bir tepsiye bir miktar ısıttığınız sütten koyun ve yarım güllaç yaprağını içine batırıp heryerini ıslatın.
Bunu yuvarlak bir kasenin içine yerleştirin, ortasına pişrdiğiniz pudinglerden herhangi birini koyun ve üzerini kapatın
Bunu yuvarlak borcama ters çevirip yerleştirin. Borcam dolana kadar işleme devam edin. Sıkışık yerleştirin. Aralarda boşluk kalmasın, kalan sütü de tamamen üzerine gezdirin ve her bir topun üztüne birer kiraz tanesi yerlerştirin. Ben bir de servis ederek karadut sosu gezdirdim. Harika bir uyum sağladı.
Bu kadar arkadaşlar afiyetler olsun, tavsiye ederim. Çok lezzetliydi. Muhallebisini  sade olarak 1 litre sütle kendiniz de hazırlayabilirsiniz. Şu güllaçla yapılacak o kadar çok tarif var  aslında kafamda, sıraya koymak lazım. Ayrıca daha önce yayınladığım kakaolu muhallebili güllaç tarifime de bakabilirsiniz.
Hepinize hoşçakalın diyorum, İnşallah uzun bir aradan sonra görüşmek üzere, şimdiden sevdiklerinizle mutlu, huzurlu, neşeli bir bayram diliyorum sevgilerimle...


Yorumlar

  1. Güle güle, iyi yolculuklar ve güzel tatiller. Elleirnize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Farklı bir güllaç tarifi, ellerine sağlık Özgencim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Size iyi tatiller diliyorum. Hele oralarda çok da sıcak orucunuzun kabul görmesini diliyorum. Güllaç inanılmaz gözüküyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Bende sizin bayraminizi simdiden

    kutluyorum.

    Iyi tatiller,mutlu bayramlar.

    Degisik bir güllac tarifi

    olmus,elinize saglik.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize saglik, ramazanda en iyi giden tatlilardan olan gülaci cok güzel hazirlamissiniz. Enfes..

    YanıtlaSil
  6. Bayramın ailece sağlıkla, huzurla geçmesi dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. Ben buna bayıldım. :) çok lezzetli gözüküyor elinize sağlık.Sizi takibe aldım bende bloguma beklerim. Teşekkürler .
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. Komşu Romania anunturi gratuite den selam. tariflerinizi hep deniyor sizi takip ediyorum. tamam çok zaman başarim yok, Ben cok yapti Turk yemekler, ama olmuyor sizin resimler gibi ((( … tad bazen iyi bazen kotu, ama yapacak bir gun ben perfect. Tesekkur ederim emekleri icin. ben cok bakiyor senin ve baska site yemek tarifleri. anunturi gratuite olarak verecek tum Romania. Multumesc din inima Turcia byeee.

    YanıtlaSil
  9. Sağlıkla, neşeyle geçen bir bayram dileğiyle, bayramın kutlu olsun.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. Sizdende uzun zamandir ses cikmïyor,iyimisiniz?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder