BALKABAKLI YAŞ PASTA


Herkese merhabalar sevgili dost ve izleyenlerim,
Artık ailece karar verdik, doğum günü pastalarımızı herkesin isteğine göre ben hazırlayacağım, hazır pastaları pek sevmiyorum, kreması ağır geliyor. Şu pastanelerde satılanlardan bahsediyorum, sanki damağa yapışan yoğun bir krem şanti yiyormuş hissi veriyor.Görüntü olarak çok becerikli olamasam da kendim yaptığım için ve aile fertleri de lezzetine tam not verdiği için bizim evde artık benim pastalarım yeniyor.
Eşim balkabağını çok sever ve onun doğum günü pastasını da balkabaklı yapmaya karar verdim. Tamamen doğaçlama tabiki. Balkabağı sevenler için lezzetinin çok yerinde olduğunu söyleyebilirim. Eşim ve çocuklar çok bağendi ve tam not aldım. Buyrun paylaşalım:

Malzemeler:
Keki:
( 22 cm lik çember için)
3 yumurta
1 bardak şeker
yarım çay bardağı sıvıyağ
yarım çay bardağı su
yarım çay bardağı portakal suyu ve kabuğu
1 vanilya, 1 kabartma tozu
1, 5 bardak un
2 kaşık kakao
Kreması:
2 bardak balkabağı püresi ( balkabağı tatlınız varsa onu kullanın )
3 bardak süt
1 bardak şeker
2 kaşık un
1 kaşık nişasta
1 vanilya, portakal kabuğu
1 poşet krem şanti
Üst kreması:
1 paket bitter çikolata
100 gr krema
1 poşet krem şanti
3/4 bardak soğuk süt
Arasına:
damla çikolata, iri kıyılmış ceviz
kekini ıslatmak için:
süt veya ben balkabağı tatlımın suyunu  kullandım

Yapılışı:
Önce arkadaşlar verilen kek malzemelerini karıştırıp 175 dereceye ayarladığınız soğuk fırına kekinizi verin ve 35-40 dakika pişirin. Kürdanla süre sonunda kontrol edin ve kürdan temiz çıktıysa hemen fırından alın, üzerini  örtün ve dinlendirin içini çeksin.
O dinlenirken siz kremasını pişirin. Krem şanti hariç tüm malzemeleri karıştırıp göz  göz olana kadar pişirin, kaynayınca vanilyayı ekleyin ve biraz soğutup, toz krem şantiyi ilave edip mikserle çırpın.
Üzeri için de kremayı kaynatmadan iyice ısıtın, iyice ısınınca çikolatayı parçalara bölüp içine atın ve karıştırarak eritin.
Şantiyi soğuk sütle çırpıp erittiğiniz çikolataya ilave edin ve bunu da mikserle biraz çırpın. Ganajınız hazır. Bunu da buzdolabına kaldırın.
Bu arada pişirdiğiniz ara kremanın yarısına hazırladığınız ganajdan birkaç kaşık ilave edin. Yani bir sade bir de çikolatalı kremanız olacak.
Keki üçe bölün, en alttaki katı en üste kullanacaksınız.Kestiğiniz ikinci katı  kek çemberine taban olarak yerleştirin.  Üzerini süt veya balkabağı suyuyla ıslatın.
Hazırladığınız çikolatalı kremayı tamamen sürün, damla çikolata serpin.
Kekin en üstten kestiğiniz parçasını orta kat olarak yerleştirin, yine ıslatın ve bu sefer balkabağı püresinin 1 bardağını üzerine yayın, ceviz serpin ve beyaz kremayı da cevizin üzerine tamamen yayın.
Nihayet kekin en alt parçasını da pastanın son katı olarak yerleştirin ve ıslatın. Bu şekilde buzdolabına kaldırın. Biraz dinlendirin. Sonra çıkarıp üzerini ve kenarlarını ganaj kremanızla tamamen kaplayın.Ayırdığınız kalan balkabağı püresini ve ganajı şanti torbasına koyup üzerini istediğiniz şekilde süsleyin.
Bu kadar arkadaşlar, afiyetler olsun. Bence nasıl olursa olsun pastalarınızı kendinizin hazırlaması çok daha güzel, tabi bir de şeker hamuruyla kaplama işini

 

de iyi biliyorsanız çok daha şık ve temalı pastalar yapabilirsiniz.
Bu arada artık ben de Facebooktayım. Bu konuda oldukça acemiyim ve İnşallah ona da alışırım, hadi bakalım hayırlısı.
Kardeşim tatil dolayısıyla memleketten bize geldi, çocuklar çok mutlu, dayılarıyla birlikte çok güzel vakit geçiriyorlar ama artık dönecek, ne yapalım gurbet işte İncim çok üzülecek...
Sevgilerimle...


Yorumlar

  1. Nefis bir pasta olmus. Bende hic sevmem hazir pastalari hep kendim yapmaya calisirim. En guzeli ev yapimi gercekten. Eline saglik. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  2. olsada yesem dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık arkadaşım. Bal kabaklı pasta harika olmuş. Tadanlara da afiyetler olsun.:) Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. canım benim blog sayfamı derya hazırlamıştı .o yüzden ben tam bilmiyorum.deryayla lezzetler.onada sor istersen ama ben yinede bir bakacam.nasıl oluyor diye.

    YanıtlaSil
  5. buldum sankı canım.facebook sayfasından oluyor.ayarlarda sanırım profil kartları var.orda paylaş kısmında bloger var.bir bak.olmazsa ben tekrar bakarım canım.öpt.

    YanıtlaSil
  6. ev yapimi pasta gibisi yok canim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  7. Balkabakli lezzetleri hic denemedim ama rengi ve goruntusu cok cekici geliyor :) ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  8. bende pastane pastalarından hoşlanmıyorum ama bazen mecburen alıyorum.
    bencede en güzel ve özeli evde yapılanı.
    bal kabağı pastaya ayrı bir renk katmış,ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder